Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 II

sappheiros@op.pl, 14 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 II 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozycja za kierownicą i wnętrze, gdzie po zaprojektowanym ponad 20 lat temu aucie spodziewałem się mniejszego konfortu i gorszej ergonomii.
5,0
Całokształt
Niesamowite auto, gdy stoi przed domem człowiek trochę czuje się jak dzieciak który słyszy kolegów wołających aby wyjść i pograć z nimi w piłkę :) Każdy powód aby wsiąść do niego i ruszyć jest dobry. Teściowa czegoś potrzebuje - jesteś na każde jej wezwanie, oby tylko wsiąść i jechać :) Plastik we wnętrzu troszkę razi, ale pamiętajmy kiedy to auto zostało zaprojektowane. Jako lekarstwo polecam udanie się do dobrego tapicera i obicie boczków i schowka alcantarą a foteli połączeniem skóry i alcantary (tak ja ja mam w swojej mx-piątce). Inwestycja może nie najtańsza ale wtedy już na prawdę nie chce się wysiadać z tego samochodu :) W tym aucie czuję się jak dobrze dobranych ciuchach, radość z jazdy jest niesamowita. Każdego dnia w drodze do pracy "poprawiam" prędkość wejścia i wyjścia z kolejnych zakrętów. Odmładza o połowę :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na razie wszystko gra, samochód był "kręcony" przez większość życia na wysokich obrotach, a mimo to chodzi bardzo dobrze. Uwielbia wysokie obroty i może tylko nieco zbyt wolno wchodzi z , przez co, chcąc szybko jeździć, dobrze jest nie spuszczać go poniżej 3,5 tys
5,0
Skrzynia biegów
Wbrew pozorom - elastyczna. Przez całe życie uczyłem się, że "jedynka służy tylko do ruszania", ale tutaj w korkach, nie ma problemu, aby ruszyć i podjechać nieco. Dźwignia bardzo krótka, dość specyficzna, ale begi wchodzą od pierwszej chwili bezbłędnie. Wzór!
5,0
Układ jezdny
Perfekcyjny, niesłychanie czuły na każdy ruch kierownicy, od pierwszych chwil poczujesz się jak byś się w tym aucie urodził (a pewnie sporo osób zostało w nim, pomimo braku przestrzeni poczętych) :) Jeśli nauczysz się jeździć nieco boczkiem, zachowasz zimną krew w poślizgu, będziesz jeździł jednym z najszybszych aut w okolicy ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyna wada to konieczność specyficznego ustawiania się przy sygnalizacji świetlnej. Po paru dniach można się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Fantastyczna pozycja za kierownicą, wszystko pod ręką, bajka. Przy codziennej jeździe - prawy łokieć na podłokietniku, prawa dłoń na dźwigni zmiany biegów, bez odrywania łokcia obsługujesz radio, szyby, wentylację. Klasa sama w sobie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwie wiadomości dobra i zła. Najpierw - zła. Silnik nagrzewa się okropnie, przez co ogrzewa najpierw nogi, potem całe wnętrze. Wał podobnie, tak więc w podłokietniku robi się mały piecyk. Jeśli włączysz nawiew w środku zrobi się tylko cieplej, bo powietrze z niego wypadające jest... ciepłe :) Nie pomaga w tym wszystkim czarny, szybko nagrzewający się dach. Teraz wiadomość dobra. Tym ciepłym powietrzem możesz nagrzać sobie wnętrze auta, z opuszczonym dachem przy 10 stopniach na zewnątrz :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronniej niż na motorze :) Dla 1-2 osób wystarczy, tylna półka, przy złożonym dachu daje sporo dodatkowej przestrzeni na różne drobiazgi.
4,0
Wyciszenie
To takie auta trzeba wyciszać? :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew pozorom nieźle. Ceny napraw (mam to auto od niedawna, zatem na razie zrobiłem tylko to co musiałem po poprzednim właścicielu) nie są wygórowane, a zawsze należy pamiętać o... wolnym rynku :) Rozrząd (bez pompy), rolki, paski, wszystkie filtry, olej - w Krakowie - udało mi się zrobić za niecałe 800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo korzystnie! Ceny części znośne, nieskomplikowanie obsługi powoduje, że naprawy nie są skomplikowane i można je bez większych obaw wykonywać w każdym solidnym warsztacie. Za kilkanaście tysięcy złotych trudno znaleźć auto o tak doskonałych właściwościach jezdnych, tak dobrze wyglądające i tak solidne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Yyy... Nic :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Yyy... "typowych usterek brak" :) Trzeba trochę uważać na sprzęgło, łatwo je przegrzać ;> Trzeba dać mu odpocząć godzinkę i znów jest wszystko OK.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-5 II