Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-5 I

cabriofun, 17 lat temu
Silnik 1.6 115KM 85kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-5 I 1.6 115KM 85kW 1990-1994 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : dzwiek silnika, to że auto jest troche wściekłe, driftowóz ;-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdzewieja błotniki
Inne : dach i tylna szyba z pleksy to słaby punkt mazdy
5,0
Całokształt
Auto troche wściekłe, może dlatego że napęd na tył, jak chce się troche poszaleć to trzeba nabrać także sporo umiejętności, auto wymaga respektu od kierującego, jest bardzo czułe na fałszywe ruchy. Nie proponuje pierwszego dnia sprawdzac co potrafi, przesiadając sie z przedniego napedu, respekt i jeszcze raz respekt. Auto potrafi cieszyc ale osobe która umie jezdzic....ja sie caly czas ucze ;-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra dynamika, wysoko się wkręca w poruwnaniu do aut niemieckich, troche głośny ale daje rade
5,0
Skrzynia biegów
bardzo dobrze zestopniowana 1/50 km.h 2/90 km.h wystarcza absolutnie do tego kródki skok gałki naprawde zaskakuje precyzją
5,0
Układ jezdny
w porównaniu do vw golf gti, to jest o niebo lepiej auto szytwne, minimalny ruch kierownicy powoduje reakcje auta, dobre wyważenie bo 50 na 50
Komfort
4,0
Widoczność
trzeba sie przyzwyczaic w momencie podjezdzania na skrzyrzowanie zeby nie stanąc za blikso, bo nie widać swiatel, z hard topem widocznosc super z miekkim dachem i szyba z plexy do tyłu raczej na intuicję ;-)
5,0
Ergonomia
jak to w roadsterze wszystko pod ręką, blisko, i intuicyjnie,radiem można sterować nie sciągając dloni z lewarka zmiany biegów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Momoentalnie robi sie ciepło jak również zimno, posiadam w swojej wersji klime i dziala wyśmienicie, precyzyjne nastawy ciepła i zimna i możliwośc ukierunkowania dysz dmuchających to faktyczna zaleta
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie dobrze, 185 cm wzrostu, auto dla zgrabnych i młodych. O pasażerach nie ma mowy, poza 1 , bo i po co kogoś na doczepke brać pozatym to auto sportowe i nie jezdzi sie całą rodziną, bagażnik hmm no za duży to nie jest, tym bardziej ze musi pomiescic kolo zapoasowe na szczęscie dojazdówke kilka torebek i zakupy na wakacje se zmiesci ale raczej tylko niezbendne rzeczy
3,0
Wyciszenie
Raczej głośno, ale rasowo z Hard topem lepiej ale i tak, taki urok wozu...nie męczy na długich trasach ale mogło by być lepiej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie wydaje sie ze 1.6 pali wiecej niz 1.8 GTI !!! co jest troche dziwne, jak jezdzi sie do 3500 obrotów to ok, około 7 8 ltr jak zaczyna sie deptać to 11 ltr,i wir w baku ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
za taka cene sportowy rasowy roadster, duża frajda z jazdy
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic mnie na szczescie nie zawiodło,ale minus za brak czesci w sklepach z japończykami
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 I 1.6 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
156,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-5 I