Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-30 SUV

Adam, ponad rok temu
Silnik Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda MX-30 SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Samochód w wersji Kanjo, czyli środkowa opcja wyposażenia; posiada wszystko, co potrzebne do szczęścia, łącznie z super świecącymi reflektorami LED, aktywnym tempomatem i różnymi asystentami jazdy. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne; auto bardzo ciche, nawet przy wysokich prędkościach, zrywne (jak to elektryk) stabilne na zakrętach, bardzo komfortowo wybiera nierówności. Fotele nad wyraz wygodne, dobrze podpierają ciało w zakrętach, nie męczą podczas dłuższej trasy. Niestety są też drobne, aczkolwiek, irytujące wady, na które radzę zwrócić uwagę podczas jazd próbnych: drzwi, ze względu na swoją konstrukcję, pracują podczas jazdy i potrafią wydawać dziwne dźwięki, szczególnie na gorszej jakości drogach. Tak samo plastiki - pomimo wysokiej jakości, zdarzają się trudne do zlokalizowania "świerszcze", które w tak cichym samochodzie są bardzo słyszalne. System audio nie powala jakością, układ kierowniczy jest gumowy, torque steering wyczuwalny. Co najbardziej irytuje - brak trakcji, ze względu na lekki przód; przy ostrym "wdepnięciu", potrafi zerwać przyczepność nawet przy 60 km/h na suchym asfalcie, na mokrym to już w ogóle...
Wrażenia
4,0
Silnik
Elektryk - zrywny, do ok. 120 km/h dynamiczny, bezobsługowy, cichy. Oleju nie bierze :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzyni biegów brak, jest tylko selektor kierunku jazdy. Miło obsługuje się tą nietypową gałkę/przełącznik.
4,0
Układ jezdny
Tu mieszane uczucia; z jednej strony auto bardzo komfortowe i stabilne, z drugiej - notoryczne problemy z trakcją + torque steering, gumowy układ kierowniczy. Auto na pewno trzeba wyczuć, aby negatywnie nie zaskoczyło podczas szybkich manewrów.
4,0
Karoseria
Inna - to chyba najlepsze podsumowanie całości... przyjemne dla oka proporcje, agresywmny przód, stonowany tył, linia boczna trochę "ociężała", ale całość robi pozytywne wrażenie. Do tylnych drzwi trzeba się przyzwyczaić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki ok, tylna szyba mała, dlatego też pomaga kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Tu bardzo ok, wszystko jest pod ręką, obsługa radia, klimatyzacji bardzo intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto grzeje i chłodzi bardzo wydajnie, nadmuch chodzi cicho. Jedyny minus - brak nawiewów dla pasażerów z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na przednich fotelach wystarczająco dużo, z tyłu niestety ciasno. Dwójka dzieci jak najbardziej się zmieści, ale dorośli raczej nie będą czuć się komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Majstersztyk; auto ciche, nawet przy swojej prędkości maksymalnej. Porównując do Lexusa IS, którym jeździłem wcześniej, poziom bardzo zbliżony. Wielki plus dla Mazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak kosztów związanych z obsługą silnika spalinowego/skrzyni biegów/tankowaniem. Koszty serwisu niskie, auto bezawaryjne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość... mam z tym problem, ponieważ płacąc za samochód grubo ponad 100 tys zł. spodziewałem się lepszego spasowania elementów wnętrza. Cały czas do uszu dochodzą dziwne dźwięki od plastików, które cięzko namierzyć (nawet dla serwisu); niby pierdoła, a jednak irytuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Zużycie prądu dla silnika Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW

Średni zasięg
210 km
Średni maksymalny zasięg
230 km
Średni minimalny zasięg
170 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
230 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
9,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
3,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-30 SUV