Autko godne uwagi, dla oszczędnych jest wersja z silnikiem 1.6 polecam w wersji 16v , natomiast dla lubiących sportowe osiągi 1.8 V6. stylistyka jest ponadczasowa wedłóg mnie jest to jedno z ładniejszych aut japońskich, a i bagażnik ma 350l to więcej niż w calibrze mimo że mazda jest 20cm krótsza!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik uważam za bardzo udany, kultura pracy wzorowa, jest bardzo elastyczny, moment obrotowy dostępny jest już od niskich obrotów
4,0
Skrzynia biegów
jest krótka, jak dla mnie 5 jest troche za długa no i przydał by się 6 bieg
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twardo zestrojone przez co auto trzyma się drogi jak przyklejone, na polskich drogach komfort jazdy troche na tym cierpi.
Komfort
3,0
Widoczność
cóż szeroki tylny słupek robi swoje, do tego poszerzająca się tylnia część i małe lusterka nie poprawiają widocznosci
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza przejęta z modelu 323 jest wzorem ergonomii wszystko jest na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie jest na dobrym pozomie silnik szybko się grzeje w lecie przydałaby się klima choc i bez niej można sobie radzić (boczne szyby są długie a szyberdach szeroki)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu podróżuje się wygodnie z tyłu jak to bywa w małych coupe 2+2 przestrzeń tylko na zakupy lub dzieci
5,0
Wyciszenie
na seryjnym tłumiku silnika prawie nie słychać,ja natomiast mam zamontowany sportowy wydech w wnętrzu zrobiło się głośniej ale za to teraz słyszę że to V6 :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja mazda pali mi ok. 8-9l na trasie w mieście 11-12 l. Ceny części zamiennych są takie jak do wszystkich japończyków, mx-3 ma tą zalete że wiele części podchodzi z modelu 323 na którego płycie podłogowej mx-3 została zbudowana
5,0
Stosunek jakość/cena
Wykonanie auta, użyte materiały stoją na wysokim poziomie, wyposarzenie w wielu przypadkach jest prawie pełne (brakuje jedynie klimy i skóry), jednym słowem auto warte swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadbany egzemplarz odwdzięczy się długą niezawodnością, Typowe usterki to zazwyczaj kable wysokiego napięcia ,kopułka, przegóby, klocki hamulcowe
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek jakie miała moja mx-3 to padnięty moduł zapłonowy za który w ASO Mazdy żądają 3500 a za cały aparat zapłonowy 6000, ale tu także pojawia się plus jako że silnik pochodzi z rodziny silników V6 które różnią się między sobą tylko pojemnością i mocą (1.8, 2.0, 2.5l stosowane w modelach 626, MX-6, XEDOS 6, 9)wybór części używanych sejs spory.Ja kupiłem moduł zapłonowy z silnika o poj. 2.5l i zapłaciłem 400PLN i wszystko gra! :)