Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-3

misio_v6, 14 lat temu
Silnik 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda MX-3 1.8 V6 24V 136KM 100kW 1991-2000 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie jest to najmniejsze seryjnie montowane v6 świata jak uważa większość posiadaczy mazdy mx-3 (bo taki tytuł należy się mitsubishi lancerowi 1.6 v6), ale daje sporą przyjemność z jazdy; dźwięk i kultura pracy wynagradza pewne niedogodności i słabe punkty tego udanego modelu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza, jeśli jej nie masz to się nie ciesz, wszystko przed Tobą!
Układ hamulcowy : słabe, zapiekające się hamulce, ręczny też - bubel w wykonaniu mazdy
Inne : trzeszcząca tylna półka/bagażnik
5,0
Całokształt
Mazda mx-3 z silnikiem V6 to auto dla pasjonata, totalnego świra który nie ma co robić z pieniedzmi i nie chce jeźdzć jak wszyscy Golfami i Corsami. Mina ludzi gdy usłysza lub zobaczą silnik - bezcenna. Auto wymaga dużo cierpliwości, jednak mimo bezzwrotnie inwestowanych w nie pieniędzy potrafi dać kierowcy frajdę z jazdy i to jest najwazniejsze. Mało który samochód z tamtych lat tej klasy posiada takie wyposażenie: el. szyby, el. lusterka, el. szyberdach, el. regulacja świateł, klimatyzacja, ponadto inne bajery nie często spotykane - np. kontrolka o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy. Za całokształt należy się 5ka - wystarczy postawić to auto przy Golfie II generacji (również z tamtych lat) i wzystko bedzie jasne. Zaawansowania technicznego nie ma co nawet porównywać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Co jak co, ale silnik akurat jest ok w tym aucie. Mocy to on nie trzyma, nie oszukujmy się - 133 km to miał kilkanaście lat temu, nie teraz. Mimo wszystko wystarcza na wszelakie pojazdy z TDI pod maską, łącznie z 2 czerwonymi literkami. Kultura pracy bdb, żadne auto którym jeździłem do tej pory a było ich wiele nie ma szans. Elastyczność zadowalająca, od biedy można ruszyć z 5 biegu i osiągnąć na nim ponad 200 km/h. Ogólnie silnik trwały i raczej bezawaryjny co najwazniejsze, na 5.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują bez problemów, nie można narzekać. Wsteczny potrafi się czasem zaciać, ale wystarczy ponownie wcisnąć sprzęgło i wszystko gra.
4,0
Układ jezdny
Co do układu jezdnego i zawieszenia - mogłoby być trochę lepiej. Mimo nowych amortyzatorów gazowych tokico auto lekko podskakuje i się buja na poprzecznych nierównościach głównie podczas jazdy na wprost. W zakrętach nie ma problemu, żeby wypaść z drogi trzeba być kompletnym kretynem i pojechać 2 razy więcej niż przewiduje to ograniczenie prędkości. Zawieszenie generalnie twarde, nawet na seryjnych oponach 205/55/15. Niższe profile stanowczo odradzam. Rozpórka z przodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłoby się wydawać, że będzie tragicznie, jednak nigdy nie miałem problemów z parkowaniem i manewrowaniem. W lusterkach widać to co trzeba, tylna szyba jest bardzo duża przez co widok do tyłu jest nieporównywalnie większy niż w innych autach. Dodatkowe okienko pod spoilerem potrafi ułatwić życie. Minus za gruby słupek B, podczas wyjazdu z drogi podporządkowanej na główną pod pewnym kątem nic nie zobaczymy i mamy nie lada problem!
5,0
Ergonomia
Wszystko cacy, pod ręką, proste jak budowa cepa. Parę suwaków od nawiewów, przycisków od świateł i tyle. Jest podłokietnik, coś tam można zawsze schować. Bardzo dobrym patentem są wycieraczki z regulowaną prędkością ruchu na najniższym poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa, nie ma problemów latem ani zimą gdy zbiera się dużo wilgoci, choć tylna szyba ma tendencję do parowania - pewnie z racji wielkości. Ogrzewanie generalnie daje radę, jednak przy -20 stopniach proponuję wziąć 2 pary skarpetek bo może być ciężko w dłuższej trasie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja tam siedzę tylko za kierownicą, więc nie mam powodów do narzekania. Z przodu miejsca dużo, fotele super - wygodne i trzymaja w zakrętach. Minus za prującą się tapicerkę i niemożność założenia jakichkolwiek pokrowców/koszulek. Z tyłu miejsce dla teściowej, a jak nie - bagażnik duży :D
4,0
Wyciszenie
Coś tam Japończyki próbowali wyciszyć, i nawet im to wyszło. Słychać dźwięk silnika, który umila nam jazdę, szum opon słyszalny, świszczące lusterka przy silnym bocznym wietrze, trzeszczy skrzypi tylna półka/bagażnik (latem da jest ok, ale zimą mam wrażanie że ktoś tam siedzi z tyłu i przesuwa co tylko się da).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmmm, ciężko jednoznacznie określić ekonomiczność tego silnika. Na krótkie odcinki po mieście - beznadzieja, spali tyle ile wlejesz. W trasie na sekwencji przy dynamicznej jeździe osiągniemy około 10l/100; po mieście 13-14 l/100, minimalnie na trasie 8/100. Naprawy drogie, części mało, mało warsztatów odważnych zrobić coś przy silniku. Gdy podniesiemy maskę u Wieśka za rogiem, usłyszymy tylko \"uuu, o nieeee, ja się za to nie biorę\".
3,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 8 tysięcy można kupić w miarę dobry egzemplarz. Nie ma co jednak liczyć na bezobsługową ekspolatację, zawsze coś będzie wymagało dopieszczenia. Są tańsze, prostsze w obłudze, młodsze i bardziej bezproblemowe auta za tę cenę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No tak, bez mazdy nie ma nie jazdy... Niezawodność, czy takie pojęcie w 18letnim aucie w ogóle istnieje? Zepsuć może się wszystko, dosłownie WSZYSTKO!! Na szczęście awarie nie uziemiają auta, ale są denerwujace i irytujące zarazem. Nie ma strachu jechać w dalszą trasę, można zaufać temu autu. Gdy jednak coś siądzie w trasie, może być ciężko. Auto odpala w największe mrozy. Generlanie 4 można dać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek wynikających samych z siebie na szczęście nie było, tzn. jeszcze nie było :D

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 V6 24V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda MX-3 1.8 V6 24V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda MX-3