Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-3

w, 18 lat temu
Silnik 1.6 i 107KM 79kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 142 tys. km
Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
W aucie można się zakochać - wygląd, wygoda jazdy, właściwości jezdne, ergonomia... Ale ma też kilka poważnych niedogodności - spalanie, ceny części (trzeba kombinować z zamiennikami). Dlatego ogólna ocena tylko 4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja, do której jednak trzeba się przyzyczaić: 1) Silnik jest wysokoobrotowy - jakoś idzie dopiero od 2.000 rpm, a o wyprzedzaniu można mówić od 3.500-4.000 rpm. 2) Obroty generują hałas w kabinie - w aucie w tym wieku trzeba pomyśleć o założeniu własnego wytłumienia maski i grodzi, bo fabrycznych już zapewne nie będzie
4,0
Skrzynia biegów
Typowy problem w Mazdach z lat 90: dwójka na zimnej skrzyni wchodzi czasem z lekkim zgrzytem, wsteczny czasem wymaga wsyprzęglenia (i na zimnei i na ciepłej skrzyni). Poza tym płynnie, równo, przyjemnie.
5,0
Układ jezdny
Twardość, do której trzeba przywyknąć, ale za cenę której dostajemy *idealną*, *perfekcyjną* przyczepność. Auto jest przylepione do drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu - bardzo średnio. Z prawej strony trzeba fotel pasażera schować maksymalnie do tyłu, i nieco odchylić oparcie, bo inaczej może zasłaniać widoczność. To oczywiście jeszcze zależy od kierowcy - ja siedziałem dość odsunięty od kierownicy.
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Wszystko na swoim miejscu, mnóstwo przemyślanych gadżetów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylna szyba paruje ze względu na brak nawiewu, trzeba ją odparowywać ogrzewaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oczywiście mowa o kierowcy i pasażerze z przodu. Z tyłu miejsca są symboliczne. Do przwożenia jamnika ;) Wzrost pasażera z tyłu to max 175 cm.
4,0
Wyciszenie
Patrz uwagi przy silniku. Warto też pomyśleć o matach w drzwi i na tylne nadkola (od strony bagażnika).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa - bardzo fajnie. Miasto... oj... latem od 10 do 11l, zimą od 11,5 do 13l. Korki, krótkie trasy... Ceny części zabijają - polecam szukać zamienników od 323BA/BG. Wiele elementów pasuje a za dedykację do MX-3 trzeba płacić dodatkowo. W raporcie spalania podałem: 1) minimalne średnie: 90% warszawa 10% krótkie trasy podmiejskie, jazda oszczędna latem 2) maksymalne średnie: 100% miasto zimą, bez oszczędzania silnika ;) 3) trasa latem o stałej prędkości 100-110km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie warto szukać wersji starszych niż 1994. W 1994 auto przeszło f/l: pojawiły się nowe silniki, m.in. 1.6 DOHC, 107KM, i nowa deska rozdzielcza z 2xPP.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zrób przegląd, wymień co trzeba (gł. w zawieszeniu, zwłaszcza jeśli mazda sprowadzana - w Niemczech wszystko jest ok a po 1000km na naszych wertepach zaczyna się dramat, bo niemiecki właściciel dawno nic nie wymieniał - wszystko działało - a tu nagle...) i zapomnij o naprawach. Auto się po prostu nie psuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli dbasz o to auto (płyny, filtry, olej, przeglądy) to możesz spać spokojnie. Po prostu niezawodne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-3