Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-3

rook, 13 lat temu
Silnik 1.6 i 107KM 79kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Byłem posiadaczem tego auta przez 2,5 roku i jestem zadowolony, że je kupiłem. Dobrze się prezentował, był niezawodny, dawał dużo frajdy podczas jazdy. Bagażnik całkiem spory jak na takie auto, dla 2 osób na wakacje w zupełności miejsca wystarczało. Ale jeśli zakładać instalację gazową to tylko sekwencja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o dobrej kulturze pracy. Jak każdy japoński 16V potrzebuje obrotów żeby żyć, elastyczny z wyprzedzaniem nie ma problemów. Z wydechu wydobywa się piękny dźwięk przy przekraczaniu 2500 obr/min :)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą idealnie, bez zgrzytów itp. lewarek nie lata na wszystkie strony co pozwala na sprawną i precyzyjną zmianę biegów.
5,0
Układ jezdny
W tym samochodzie jest najlepsze zawieszenie z dotychczasowych aut którymi jeździłem. Oczywiście trzeba lubić twarde zawieszenia a takie tu jest. Wielowahaczowe zawieszenie pozwala na pewne pokonywanie zakrętów, samochód prowadzi się pewnie, czuć że ma się nad nim kontrole, oczywiście wszystko kosztem komfortu. Na pocieszenie dodam że zawieszenie jest bezawaryjne ponad 160 tyś przebiegu a wszystkie amortyzatory oryginalne i ze sprawnością około 80 %
Komfort
3,0
Widoczność
No cóż coupe więc do przodu i na boki w promieniu 180 st. ok, ale do tyłu raczej słabo, trzeba się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
Wszystko przemyślane, dużo lepiej niż w VW i innych europejskich autach
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam, szybko robi się ciepło
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer bardzo dobrze (mam 182 cm wzrostu). Z tyłu w zasadzie miejsce dla dzieci. Największym problemem jest miejsce na głową z tyłu, osoby o wzroście do 170 c mogą jeszcze w miarę komfortowo podróżować.
3,0
Wyciszenie
Wyciszony jest raczej słabo. Do prędkości 110 km/h jeszcze ujdzie, powyżej robi się głośno no ale to w końcu nie jest rodzinna limuzyna :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cały czas jeżdżę na LPG (instalacja II generacji). Średnie spalanie około 10 litrów na setkę. Miasto do 12 tak samo jazda po autostradzie z prędkością powyżej 130 km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie nie było dużo usterek. Wymieniałem krańcówki drzwiowe, bo padły ze starości a tak to eksploatacyjne sprawy (hamulce, oleje, płyny itp.)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padły wtryski benzynowe w efekcie czego trzeba było dłużej pokręcić żeby odpalił. Najprawdopodobniej wina badziewnego paliwa i jazdy na LPG. Należy podkreślić, że auto nigdy mnie nie zawiodło. Nie wiem czy trafiłem na dobry egzemplarz, ale zero rdzy, jedynie tłumik końcowy przerdzewiał, ale po 140 tyś. km miał prawo :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-3