Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MX-3

toster01, 15 lat temu
Silnik 1.6 i 107KM 79kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda MX-3 1.6 i 107KM 79kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
3,77
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość żwawy, chętnie wkręca się na obroty i nie przysparza większych problemów, jeśli jest na bieżąco obsługiwany. Problemem jest za to wysokie spalanie i kultura pracy pozostawiająca sporo do życzenia. 10L/100KM w mieście to absolutna norma i nie ma co próbować trybu \"Emeryt\", bo nic to nie zmienia. Jeśli zaś chodzi o wspomnianą kulturę pracy, to tyczy się to wibracji przenoszonych na karoserię. Absolutnie odradzam montaż instalacji gazowej, bo ten model strasznie tego nie lubi i zaczynają się kłopoty z elektroniką sterującą pracą silnika. Kolejną bolączką tego modelu jest hałas. Silnik jest głośny już od 3000obr/min, aż do samego końca i nic się na to nie poradzi. Poza tym o.k., bo problemów mechanicznych nie ma i chyba tylko przegrzanie, lub brak oleju mogłoby go zabić.
4,0
Skrzynia biegów
Ze względu na pseudo-sportowy charakter auta, skrzynia jest \"krótka\" i ma to rozwiązanie dwa oblicza: po pierwsze dobrze autko bardzo rozsądnie przyspiesza i to jest pozytyw, po drugie przy 110km/h na piątym biegu mamy na obrotomierzu 3100 i to powoduje że robi się głośno i na dłuższą metę męcząco. Wadą jest problem z włączaniem wstecznego biegu, czasem trzeba wysprzęglić i spróbować go zapiąć drugi, bądź trzeci raz. Poza tym brak kłopotów mechanicznych, więc wszystko kwestia gustu.
5,0
Układ jezdny
Tu \"Madzia\" rządzi! Siedzi się nisko, więc czucie drogi i prędkości jest doskonałe. Nisko położony środek ciężkości i stosunkowo duża szerokość i rozstaw osi powodują, że autko się klei do asfaltu. Wszystkie przesady z naszej strony są sygnalizowane i dość oczywiste w kontrowaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto niskie, szyby płaskie, więc szału nie ma. Kwestia przyzwyczajenia, świetnym rozwiązaniem jest podwójna tylna szyba, bardzo pomocne przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką i łatwe do ogarnięcia, jeśli kiedykolwiek mieliście do czynienia z jakimkolwiek \"Japończykiem\", odnajdziecie się w oka mgnieniu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak filtra przeciwpyłkowego powoduje, że auto na jesieni jest istną śmietniczką, bo przez nawiew ciągnie masę skruszonych, suchych liści. Autko niestety paruje, a układ wentylacji nie zawsze sobie z tym radzi. Na tym polu, niestety najlepiej nie jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest dwuosobowy i nie oszukujcie się, że jest inaczej. Z tyłu da się pojechać nie dalej niż 20km. Bagażnik jest za to spory i nie ma problemu żeby w dwie osoby pojechać nawet na dwutygodniowe wakacje. Wszystko się zmieści.
3,0
Wyciszenie
Jak już pisałem, autko jest hałaśliwe, ale jakość montażu jest dobra i nic nie trzeszczy, może tylko okolice tylnej półki. Głośny jest silnik i tyle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem ile kosztują przeglądy, bo kto by jeździł z takim starym autem do ASO? Części podstawowe są w normalnych cenach, ale wielu podzespołów nie ma zamienników i zaczynają się schody (grzebanie po szrotach, lub regeneracja). Podsumowując samochód w utrzymaniu jest drogi, jeśli się psuje, a że psuje się rzadko, to nadal wart uwagi. Jak z każdym trzeba kupić dobry egzemplarz i nie ma kłopotu. Spalanie jest wysokie i na to się trzeba przygotować
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje, wszystko działa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MX-3