Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda MPV II

Geek, 12 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda MPV II 2.0 CRDi 136KM 100kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
2,38
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Te silniki często zacierają się. Bardzo grogi osprzęt.
Karoseria : RDZEWIEJE STRASZNIE. Sześcioletni samochód jest od spodu brązowy od rdzy!
1,0
Całokształt
Samochód na zewnątrz bardzo ładny ale żle skonstrułowany. Chętnie ostatnio sprowadzany z Niemiec ze względu na niską akcyzę (pojemność poniżej 2L) i dużą podaż zepsutych egzemplarzy na rynku niemieckim. Warto popatrzeć na ceny na mobile.de Padaja najczęściej turbiny, zacierają się silniki, padają pompy wtrysku. Wszystkie te awarie i wiele innych przytrafiły się w moim egzemplarzu. Te silniki są spieprzone a spotkać je można najczęściej w Mazda 6. Poprzednio miałem Voyagera II i przy identycznych gabarytach (5 centymetrów szerszy) był wygodniejszy i zdecydowanie mniej awaryjny i tańszy w utrzymaniu. Nie wiem co mnie podkusiło żeby zamienić samochód ...
Wrażenia
2,0
Silnik
Na luzie chodzi jak ciągniuk Ursus. W trasie dość cichy i bardzo dynamiczny
3,0
Skrzynia biegów
Biegi chodzą fatalnie. Zawsze czuć, że skrzynia i silnik pochodzą z Mazdy 6. Nie wygodnie ułożony lewarek. Jedynka \"haczy\". Dobrze dobrane przełożenia. Przydała by sięczasem 6
1,0
Układ jezdny
Satbilna. Po 130 tyś (z czego 30 tyś w Polsce) wymienić musiałem końcówki stablilizatórów i łożyska przednich kół.
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak w kązym wanie
2,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Estetyczne wykonczenie. Nie wygodne ułożenie siedzeń
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przód zupełnie niewydajny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam porównanie do Chryslera Voyagera II. Mają dokładnie te same wymiary. ChV miał więcej miejsca w każdym rzędzie i łatwiej korzystało się z 3 rzędu. Fatalny układ siedzeń w Mazdzie MPV (2 3 2) utrudnia bezkonfliktowo korzystać z wszystkich siedzeń. Bardzo trudno wsiada się do 3 rzędu. Trudno wyjmuje się siedzenia. W ChV wyjęcie trzeciego rzędu trwało max 30 sekund tu kilka minut i trzeba poruszyć WSZYSTKIE siedzenia w samochodzie. Do dziś nie nauczyłem się ich montować.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę masę (1800 kg) bardzo dobre. Miałem w nim 2 silniki: Pierwszy (który zatarł sie po 110 tyś !!!) palił 7,7-8,0L/100 w trasie i do 9 w mieście. W obecnym w trasie pali 7 litrów przy obciążeniu 5 osobami, bagażami na i 4 rowerami. Oszczędności na ON \"rekompensuje\" awaryjność i ceny napraw i części
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem co w nim nazwać drobiazgami...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Fatalna awaryjność tych samochodów. Polecam forum 136 tyś: regenaracja turbiny (1500PLN) regeneracja Koła dwumasowego i sprzęgła (1500 PLN) Zatarty silnik (używany plus wymiana 6500 PLN) Regenarcja Pompy wtrysku (2000PLN) wymiana pasków, napinaczy, i kól od alternatora (1300PLN). Łożyska kól przednich po 200 PLN każde, nowa pompa wody (650PLN 300 wymiana), rozrząd (950 PLN plus wymiana 300 PLN) i wiele wiele innych... Części koszmarnie drogie. Byle napinacz 600 PLN, koło dociskowe paska 400 PLN...!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda MPV II