Fajne auto, fajnie jeździ, sporo miejsca. Po prostu rewelacja
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik rewelacja, chociaż mój egzemplarz przysporzył mi sporo problemów (kosztów). Pierwszy szok - wymiana rozrządu. Koszt to około 2 000. W Fokusie to tylko 400 zł, więc zabolało. Dalej poszła głowica...wymiana na nową 3 000. Zaraz potem poleciała turbina...udało się znaleźć używkę za 1000 zł. Jeszcze koło zamachowe+sprzęgło (w zamiennikach 3 000).Niestety koszty napraw są powalające, ale to niestety MAZDA.
Tak poza tym silnik bardzo ładnie się sprawuje. 136KM to optymalna ilość. Trochę więcej i wyprzedzanie na trasie w ogóle byłoby oszałamiającym doznaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Z powodu zużytego sprzęgła ciężko mi się wypowiedzieć
5,0
Układ jezdny
Super. Komfortowe zawieszenie. Niestety dziury po zimie trochę mi je załatwiły
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobre, tył trochę zasłonięty przez zagłówki...no cóż.
4,0
Ergonomia
Wszystko bardzo ładnie, ale za mało schowków. Nie mam szuflad pod fotelami, więc zasadniczo drzwi i standardowy schowek. Przydałyby się też stoliki w drugim rzędzie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
tylne szyby zaparowane bez możliwości odparowania. Nawiew tylko z przodu(!) Wiec i z klimą kiepsko w tylnych rzędach. Może w lepszych wersjach są nawiewy w drugim rzędzie, ale w moim aucie nie ma i to jest spory brak.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie auto. 7. pełnowymiarowych foteli. Dzięki temu można wygodnie jechać z przerośniętymi pasażerami lub z kilkoma fotelikami dla dzieci. Tutaj wielki +. Ale też minus taki, że fotele trochę ważą, wypiąć łatwo, wpiąć już trochę trudniej. No i jeżeli chcemy mieć przestrzeń to trzeba mieć gdzie je zostawić:-(Przestrzeń bagażowa zdecydowanie najlepsza bez tych dwóch z tyłu. No i jeszcze brak roletki, więc bez przyciemnienia szybek to tylko kuszenie \"złego\"
4,0
Wyciszenie
nie najgorzej...o ile nie leci sie 160km/h bo wtedy już hałas jest, ale jeszcze nie zdarzyło mi się jechać autem, które było by ciche przy takiej prędkości
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niczego sobie. Przy tej masie, gabarytach i osiągach - super. Fokus w mieście palił o litr mniej. Ceny napraw/części no niestety spore, ale tak to chyba jest z tymi japończykami. Duże auto, więc opony też spore 215/60/16. Trzeba się liczyć z wydatkiem około 2 000 zł na komplet.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie usterki...byłbym przeszczęśliwym posiadaczem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana żarówek z przodu - porażka! Trzeba mieć albo super giętkie rączki, albo komplet narzędzi i trochę czasu. Przykładowo, żeby dostać się do prawego reflektora trzeba było wyjąć akumulator. Ale to chyba przypadłość w ogóle aut powyżej 2002 roku. W Fokusie pamiętam, że też się trochę nagimnastykowałem.
Kolejna sprawa akumulator...nietypowe wymiary, nie do kupienia w każdym sklepie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mój przypadek można traktować jako jednostkowy, ale tak jak pisałem wszystko po kolei mi pada - chłodnica, głowica, turbo, sprzęgło, koło zamachowe. Nie byłoby zmartwienia gdyby nie ceny, oraz nie zawsze możliwość znalezienia zamiennika.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 136KM 100kW
[l/100km]