Silnik
: Bardzo duża elastyczność na 4. i 5. biegu.
5,0
Całokształt
Rewelacyjne i praktyczne auto dla dużej rodziny z dwoma psami. Urlop w Chorwacji dla 6 osób i 2 psów nie stanowi problemu - oczywiście z boksem na dachu.
Cena części eksploatacyjnych nie odbiega od poziomu Forda lub VW.
Niezłe zużycie paliwa, szczególnie z porównaniu z Chryslerem, który potrafił w mieście spalić 28 l/100 km (V6 3.8L, automat). Bardzo dynamiczny układ napędowy - wyprzedzanie to czysta przyjemność nawet z kompletem pasażerów na pokładzie. Skuteczny układ ABS i TCS.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo mocny i elastyczny, wysoki moment obrotowy. Wyczuwalna turbodziura, trochę głośny na wolnych obrotach.
Rewelacyjny na długie trasy.
Bardzo efektywnie przyspiesza od 60 do 100 (ok. 8 s.)
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez zarzutu, biegi wchodzą z miłym kliknięciem. Przydałby się 6. bieg.
Rewelacyjny system Karakuri (3. rząd siedzeń chowany w podłodze). Duży bagażnik nawet przy rozłożonych wszystkich siedzeniach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fabryczne Webasto przydaje się w zimie. Klimatyzacja i ogrzewanie dwustrefowe - osobne dla tylnych rzędów - bardzo wydajne. Przydałoby się w wersji z elektroniczną regulacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca na wszystkich siedzeniach, nawet w 3. rzędzie. Polecam wersję 6-cio miejscową (Karakuri).
4,0
Wyciszenie
Ogólnie - jest dobrze. Silnik trochę burczy na biegu jałowym, po ruszeniu z miejsca jest dużo lepiej. Przy prędkościach powyżej 140 km/h trochę szumi, ale w akceptowalnym zakresie - da się spokojnie rozmawiać lub słuchać radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę masę i gabaryty pojazdu - jest całkiem dobrze. Mazda 6 z tym samym silnikiem potrafi spalić o 1-2 litry mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo atrakcyjne auto, jeśli kupi się z zachodnią granicą. Dobrze serwisowane i utrzymane pojazdy z PRAWDZIWYM (!!!) przebiegiem ok. 50 tys. km zaczynają się od 12 000 EUR. Taki zakup gwarantuje całe lata bezstresowej eksploatacji. Wiem co mówię, bo 9 lat cieszyłem się z jazdą Mazdą 626, a potem 5 lat użerałem się z wiecznie niedomagającym Chryslerem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mimo, że samochód ma już 4 lata, wszystko działa bez zarzutu. Miła odmiana po doświadczeniach z Chryslerem, w którym nie działała połowa wyposażenia dodatkowego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Olej, filtry i klocki. Po prostu Mazda.
I niech tak zostanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 136KM 100kW
[l/100km]