Kultura pracy,elastyczność ok,zresztą wszystkie nowe silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem charakteryzują się dobrymi osiągami i kulturą pracy
4,0
Skrzynia biegów
Gładko i przyjemnie
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra chociaż mogła by być odrobinę lepsza.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie,na plus zasługuje klimatyzacja z osobnym sterowaniem dla pasażerów z tyłu:) Tutaj ukłon w stronę Mazdy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
do 120 km/h ok powyżej masakra.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa 8 l/100 w mieście 10 l raz albo dwa razy udało się zejść do 9 l. Nie ma tragedi jak na tak duże auto,zresztą ten silnik jest montowany również w mazdach 6 i tam spalanie wynosi 7 l wiec nie ma co oczekiwać że mpv będzie też tyle palił bo różnica wagowa jest znaczna.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj Mazda mnie finansowo wycisneła jak mokrą gąbke... Przy 140 tys km wymiana silnika na nowy,sprzęgło dwumasowe(nie dopracowane jeszcze w wielu modelach) do wyrzucenia,turbina do wymiany,ogółem oprócz skrzyni wszystko zostało wymienione.A wszystko przez zapchany smog w misce olejowej który nie przepuszczał oleju,wynikiem czego było obrócenie się panewek na wale.MASAKRA!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 136KM 100kW
[l/100km]