Zakup zacząłem od remontu, po którym nie wszystko jest idealnie. Mam natomiast wrażenie, że auto świetnie się sprawdza przy "weekendowej" eksploatacji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Spalanie w tym samochodzie to masakra. Przy używaniu 2 dni w tygodniu głównie w obrębie miasta, tankowanie co miesiąc.
Z drugiej strony, 2,5 litra sprawia, że auto nie muli się na światłach, łatwo je rozpędzić i w razie czego szybko reagować. Byłem zaskoczony, że samochód ma łańcuchy na rozrządzie, więc działa w zasadzie bezobsługowo
4,0
Skrzynia biegów
Ze wszystkimi plusami i mankamentami automatów starego typu. Na plus zdedycowanie to, że w moim nie była popsuta:-)
5,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo skrętny. Dobrze działa też wspomaganie kierownicy. Mam wrażenie, że zawieszenie jest dość miękkie, ale jedzie się stabilnie.
Komfort
5,0
Widoczność
krótka maska, tył kończy się w zasadzie na szybie - do tego oszklenie całej kabiny i wąskie słupki - niewiele martwych punktów - moim zdaniem ideał
4,0
Ergonomia
płaska podłoga z tyłu (zakładając, że ostatni rząd chowa się w podłogę) + łatwość demontażu foteli z drugiego rzędu sprawiają, że samochód w 5 minut można przeobrazić z auta rodzinnego w dostawczaka:-). Do tego dochodzą 2 bardzo duże schowki + komory w panelach bocznych. Wewnątrz bardzo dużo miejsca, kapitańskie fotele (wszystkie bardzo wygodne). Na desce rozdzielczej wszystko intuicyjnie ułożone, skrzynia biegów w kolumnie kierownicy, więc z przednich siedzeń na ostatni rząd siedzeń mozna od biedy dostać się środkiem auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwustrefowa klimatyzacja i dwie nagrzewnice to element, który podobno lubi się popsuć, u mnie, odpukać działa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca na wszystko + podłokietniki wszędzie gdzie to możliwe
3,0
Wyciszenie
nie ma szału, ale da się rozmawiać w obrębie dwóch rzędów przy włączonej klimatyzacji
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali koszmarnie dużo paliwa, ale nie żre oleju i innych płynów. Silnik, jak u klasycznego japończyka, przyjmie i wybaczy wszystko.
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem za kwotę poniżej 10 tys. Mogłoby być dużo gorzej w tej rozpiętości cenowej
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł rozrusznik - okazało się, że trudno go odkręcić od bloku skrzyni biegów, bo śruby były zapieczone i się poukręcały łebki. Trzeba było trochę kombinować. Wysłuzone elementy sprawiają, że część rozwiązań trzeba było załatwiać na klej.
Do tego "drobne" usterki i tak zmieniają się w masakrę, bo z racji krótkiego "pyska", przestrzeń pod maską jest bardzo zagospodarowana. Czego byś nie robił, silnik raczej wyjmiesz...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie wydarzyła się rzecz niespodziewana. Samochód przestał jeździć:-) Diagnoza była taka, że 2 cylindry nie działały. Finalnie okazało się, że zepsuł się napinacz od łańcucha w rozrządzie. W efekcie rozrząd się zderegulował i przesunął o 2 milimetry. Stąd cały amabaras. Tylko, żeby do tego dojść, trzeba było zostawić auto na miesiąc w warsztacie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 170KM 125kW
[l/100km]