Silnik
: Myślałem, że 2.5 V6 nie pozwoli zbytnio pobrykać przy takiej masie. A tu się okazało, że pozwala. :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Tylne hamulce są bębnowe, czasem jak dłużej postoi to się blokują.
Silnik
: Zawór niskich obrotów. Jak zaczyna buczeć to koniecznie wymieniać nie czekać.
5,0
Całokształt
Bez bajerów, bez zbędnej elektroniki, mocny elastyczny i niezawodny silnik. Tylko lać paliwo i jeździć, a nie jak te nowe diesle, gdzie nie wiesz kiedy ci padnie jakaś super-delikatna super-droga część.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to lekko zmieniona jednostka Forda - Ecotec 25. Kręci się do 6500 obr/min, powyżej 3500 naprawdę ciągnie. Jest elastyczny i pracuje równo. Należy zwrócić uwagę na zawór niskich obrotów. Jeśli podczas jazdy występuje pulsujące buczenie w lewej części komory silnika - zawór do wymiany, a to jakieś 300 zł. Poza tym jednostka niezawodna. Lać benzynę i jeździć.
5,0
Skrzynia biegów
Automat, 4 biegi + nadbieg, czyli tzw. \'overdrive\'. Automat jest fordowski, w modelach z 2002 i wzwyż montowane są 5-cio stopniowe automaty Jatco - nowocześniejsze, ale wcale nie są bardziej trwałe, spotkałem się z opinią, że te fordowskie sprawiają mniej problemów. Obowiązkowo należy zamontować chłodniczkę oleju skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Cóż... Mógłby być większy promień skrętu, no ale to auto na rynek amerykański. Tył jest zawieszony na belce poprzecznej, więc też nie ma rewelacji.
Ale nie ma wrażenia \'krowiastości\' przy prowadzeniu. Jak na tą masę i gabaryty jest OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko się siedzi, duże szyby - czyli widoczność dobra. Zawsze mam problem z parkowaniem, bo jak podjeżdżam przodem to nie widzę przodu samochodu, już myślę, że jest na styk, a jak wyjdę z samochodu to się okazuje, że jeszcze pół metra. Ale to raczej jest na plus.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, połokietniki, względnie mała kierownica, schowki rozmieszczone praktycznie. Nie jest ich tak dużo jak w np. Renault, ale jeszcze nie miałem problemu z brakiem miejsca. Drugi rząd siedzeń to dwa fotele, prawy jest suwany na boki i można zostawić przestrzeń po środku albo po prawej stronie prawego fotela. Trzeci rząd to kanapa składana w podłogę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma osobnej nagrzewnicy powietrza, więc silnik musi się rozgrzać, ale wtedy nic nie brakuje. Nawet przy 30 stopniowych mrozach w samochodzie jest ciepło.
Osobny nawiew powietrza na drugi i trzeci rząd.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak wyżej, wygoda, dużo miejsca, ale bez bajerów i wodotrysków.
3,0
Wyciszenie
No tu jest tak sobie. Nie jeździłem samochodem gorzej wyciszonym. Oczywiście kwestia gustu i słuchu ale dla mnie mogłoby być ciszej. Silnik jest słyszalny, ale to zaleta - jak wchodzę na 6000 obr/min to miło słuchać tej V6.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję 5/5 bo na tę masę + automat jest naprawdę ok. W trasie przy niezbyt oszczędnej jeździe pali 8-8.5 litra. W mieście jakieś 10-12. Ogólnie moja średnia to mocno poniżej 10 l / 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cenę można sprawdzić na aukcjach. Jakość jest taka jak napisałem. Dzielić każdy umie, więc niech sobie podzieli jakość/cenę i mu wyjdzie. :D
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na nic nie trafiłem, ale może trafię.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwie, wymienię poniżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 170KM 125kW
[l/100km]