Jak ktoś lubi duże samochody i tylny napęd polecam. Koszt przeglądów na poziomie zwykłego samochodu. Co 10 000 km praktycznie tylko części i płyny eksploatacyjne.
Nietuzinkowy wygląd
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Pracuje bardzo równo. Dobrze znosi LPG, ale cechuje się dużą utratą mocy pomimo wtrysku gazu (wtrysk ciągły - IGS landi renzo).
Samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, więc elastyczność jest sprawą wtórną.
4,0
Skrzynia biegów
Automat jak rozgrzeje się pracuje niezauważalnie. NIestety nie lubi zbyt dużych prędkości (na trasie do 130-140kmh) inaczej szybko się skończy
3,0
Układ jezdny
Dość awaryjne przednie zawieszenie, ale części dość tanie i dostępne (przynajmniej do tej pory nie było problemów z zamiennikami). Tył dość sztywny, ale pracuje bez zarzutu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ogólnie bardzo dobra z wyjątkiem bocznych luster
4,0
Ergonomia
Podstawowe urządzenia są tam gdzie można się ich spodziewać. Wyjątek stanowi sterowanie klimatyzacją i ogrzewaniem drugiego rzędu siedzeń.
Brak jest skrytek na drobiazki. We wnętrzu pod tym względem czuć wiek konstrukcji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina nagrzewa się dość szybko, a jak włączy się klimatyzację (dwustrefową) to szyby odparowują w mig
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu siedzi się bardzo wygodnie. Z tyłu trochę mało miejsca na kolana. Przy trzech rzędach siedzeń dość mały bagażnik.
Ciekawie rozwiązane tylne łąwki. Można je rozłożyć tapicerką do góry i w ten sposób zrobić spore łoże o długości 2m.
4,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać praktycznie przy żadnej prędkości. Dość głośne tylne zawieszenie (oś sztywna-jak w polonezie)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód to prawdziwy smok. Bez LPG to samobójstwo. Gazu pali około 2 litry więcej niż bęzyny. Poniżej podaje spalanie paliwa alternatywnego. W mieście średnie spalanie 18 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze... Można jedynie rozważyć toyotę previę. Mają one jednak zazwyczaj o wiele większy przebieg
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów pękła linka od podnoszenia lewego okna. Założyłem linkę od hamulca rowerowego i z głowy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dolne wahacze w przednim zawieszeniu wytrzymują średnio 60 000. Przynajmniej prawy. wymieniałem już dwa razy. Lewy bez zarzutu.
Zdecydowanie więkrzy koszt to remont automatu (zbyt ciężka noga moja i mojego poprzednika)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 154KM 113kW
[l/100km]