Świetne auto, mam już drugie takie samo. Nie mam żadnych problemów, ale muszę przestrzec wszystkich uzytkowników CX9 o problemie z (transfer case) czyli chyba reduktorem po polsku. Otóż reduktor znajduje się bardzo blisko rury wydechowej i przez to reduktor bardzo się nagrzewa. Po jakimś czasie olej znajdujący się w środku zmienia się w smar, przestaje należycie smarować i przez to doprowadza do uszkodzenia reduktora a czasami nawet skrzyni biegów. To uszkodzenie można poznać po zapachu przypalonego oleju i wyciekach pod samochodem. Koszt naprawy może być ogromny. W reduktorze jest tylko korek przez który można dolać oleju, brak jest korka do zlewania. Należy użyć urządzenie generujące podciśnienie i wyssać resztki oleju oraz zalać nowy. Producent twierdzi że reduktor jest bezobsługowy i nie trzeba tego robić, ale prawda jest taka że trzeba to robić co 25000km aby samochód nam dobrze służył. Proszę wziąść tą informację bardzo poważnie, jest to jedyna poważna wada tego auta! Roczniki od 2008 do 2017
Poniżej jest link na youtube, niestety po angielsku jak to zrobić.
https://youtu.be/1ulf6NK-bFc
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super, niezawodny i piekielnie mocny!
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z najlepszych z jakimi miałem do czynienia. Wyprodukował ją chyba Lexus, niezawodna!
5,0
Układ jezdny
Świetny! Wielkie auta a w zakrętach jak gokart!
2,0
Karoseria
Koniecznie trzeba zrobić zabezpiecznie antykorozyjne podwozia!
Komfort
3,0
Widoczność
Uwaga przy skręcie na słupek! Można kogoś nie zauważyć na pasach!
4,0
Ergonomia
Może być
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca nawet w 3 rzędzie siedzeń
2,0
Wyciszenie
Słabe wyciszenie od nadkoli
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lubi dużo spalić:(
5,0
Stosunek jakość/cena
świetne auto za pół ceny niemieckiego
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez problemów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dbajcie o reduktor!!!!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
[l/100km]