Inne
: Redukcyjka i za słabe tarcze nadmiernie się nagrzewajace
4,0
Całokształt
Wentylowane tarcze i zmiany konstrukcji redukcyjki za skrzynią załatwiłyby sprawę. Póki co zaprzestali produkcji silnika 3,7 a zaczęli bi turbo 2,5 co kończy moje zainteresowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ostatni nie wyżyłowany z dużymi możliwościami i do zasilania LPG co powoduje, że ekonomia na poziomie Yarisa
4,0
Skrzynia biegów
Szóstka ale nie zapomnij o wymianie ( koniecznie dynamicznej co 60 000 km
5,0
Układ jezdny
dobrze się sprawuje ale nie w terenie.
2,0
Karoseria
cienki lakier eko a więc nietrwały
Komfort
3,0
Widoczność
Jak się przyzwyczaisz to OK ale wjeźdżajac do galerii kulczykowej niewiele widzisz z przody
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rewelacja
4,0
Wyciszenie
Po 5 latach robi się głośniej bo uszczelki słabną
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na benzynie powyżej 11 l/100 km ( ale kosztem dynamiki godnej niedzielnego kierowcy) średnio 13,5 ( dynamiczna jazda); Na autostradzie 15,5 - 16,00. Na gazie w przeliczeniu max 9 litrów benzyny na 100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze gablota super
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tarcze w stosunku do masy raczej dla rowerka dziecięcego. Po wymianie na wentylowane (plus półcerwamiczne klocki) nie wymieniam ich jak rekawiczki i jadę na jednych. Zróbcie to koniecznie
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Redukcyjka za skrzynią biegów tylko z otworem technicznym do zalania olejem ( 700 ml). Po 40 tyś. km olej traci właściwości i zamienia się w tawot. Jednocześnie durny luz wewnątrz powoduje wewnątrz ścieranie materiałów. W efekcie po 63 000 km zauważyłem na podłodze garażu dwie metaliczne kulki tawotowe i to był znak, że jak pojadę dynamiczniej wszystko się we wnętrzu zmieli. Koszt nowej redukcyjki 17 000 zeta ( podobno 1000 dolców w USA). Co zrobić - najlepiej przerobić dodając otwór spustowy i co 40 000 km wymieniać ten olej. Mazda udaje, ze temat nie istnieje a pracę z klientem nad ulepszaniem marki ma w ... .Mimo tego będę próbował kupić ponownie tego potwora choć już zaprzestano produkcji. Obecnie silnik 2,5 l z biturbo ale takie g... nie dla mnie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.7 V6 277KM 204kW
[l/100km]