Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-7 SUV

Lechu 7, ponad rok temu
Silnik 2.3 258KM 190kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 341 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda CX-7 SUV 2.3 258KM 190kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Największe zaskoczenie to to, że samochód ma takiego kopa że przy wyprzedzaniu tira nie muszę długo się zastanawiać + sztywne zawieszenie - całość robi robotę. Frajda z jazdy zaczyna się od 130km/h do 220/km (prędkość licznikowa) dalej nie wiem bo się bałem. Podobno przy 211 miało być odcięcie.
5,0
Całokształt
Super samochód, mam go już 7 lat. Wygodny, dobry na długie trasy gorzej już w mieście. Wygodne fotele (nie wiem dlaczego ich się czepiają), w środku przestronny oprócz bagażnika - tutaj nie powala. Spalanie bardzo duże w trasie 12l benzyny po mieście do 16l, na szczęście mam na LPG i tu jest już ok 2l benzyny + 13l gazu
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bezawaryjny, przez 16 lat nic przy nim nie było robione, nawet nie wymieniłem łańcucha rozrządu który wytrzymał już 341 tyś km. Mechanicy od 3 lat mi zwracają uwagę że trzeba zmienić bo lekko rozciągnięty - olewam. Jedyny co wymieniłem to świece. Pasek wieloklinowy też mam oryginalny, turbina i wtryski nigdy nie robiona. Szacun do Japończyków. Jedyne do czego mozgę się przyczepić, że czasami szarpie na niskich biegach (podobno fabrycznie jest zapłon źle ustawiony) ale radzę sobie z tym - powoli puszczam sprzęgło.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna-bezobsługowa
4,0
Układ jezdny
Dla mnie to jest samochód sportowy, zawieszenie sztywne, w zakręty wschodzi się przy 120km/h i nawet go nie bujnie. Trochę gorzej już na dołkach, czasami coś stuknie w lewym lub prawym kole z przodu a odpowiedzialne za to są górne mocowania amortyzatorów - taka drobna wada konstrukcyjna, ale w niczym nie pszeszkadz
3,0
Karoseria
Delikatny lakier, miękka blacha, po 13 latach użytkowania zaczeła pokazywać się rdza, wcześniej nie było ( nie słuchajcie głupot że wszystkie Mazdy rdzewieją, ta jest chyba trochę lepiej zrobiona)
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak w innych komentarzach przednie pochylone słupki to tragedia,mnie widać z boku jak człowiek wchodzi na pasy dla pieszych, trzeba czasami uważać jak się wjeżdża. Pozostała widoczność ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko proste w obsłudze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z lepszą się nie spotkałem w innych samochodach ( tylko w Audi A6 była lepsza klimatyzacja, ale dwustrefowa)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, samochód ma 187cm szerokości i to czuć
5,0
Wyciszenie
Podobno najlepiej wyciszony suv w 2007 roku. Była mowa o tym.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest tani dopóki nie trzeba nic poważnego wymienić. 1. Poduszki tylnego mostu - praktycznie w Polsce niedostępne - mi się udało gdzieś na allegro kupić - 800zł . Wymieniłem poduszki, + tylne piasty (przy okazji) + zabezpieczenie podłogi jak.mechanik wyjmował cały tylny most + linki ręcznego - 5600zł/całośç
5,0
Stosunek jakość/cena
Taniej się nie da. Znajdzie takiego drugiego Suva w tych pieniądzach. Dostajecie dobrej jakości samochód za grosze - do tej pory nie rozumiem tego fenomenu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód naprawdę mało awaryjny, nigdy mnie nie zawiódł mimo 340 tyś przebiegu. Ale dwa razy miałem spory wydatek: 1. Jak wyżej - poduszki tylnego mostu 5600zł, 2. Koło dwumasowe + sprzęgło 3600 zł - dwa razy wyciągnełem Busa z rowu i tak mi później wyszło 3. Łańcuch rozrządu - je nie wymieniałem ale koszt 5000zł na oryginalnych częściach. 4. Po za tym reszta to naprawdę drobne usterki za grosze
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - 1. poduszki tylnego mostu 5600zł 2. Koło dwumasowe + sprzęgło 3600 zł 3. Wada konstrukcyjna samochodu - piasty tylnych kół wsadzone od Mazdy 3 i 6 jakaś pomyłka. Zamawiam piasty do Mazdy 3 i pasują do samochodu który waży 1840kg i ma tylny napęd - zamienniki wytrzymują około 50tyś km i trzeba zmieniać, chyba że kupisz Firmy Optimal produkowane w Polsce to pojeździsz z 80 tyś kilometrów Jeszcze jeden słaby punkt - hamulec ręczny, tak słabo zaprojektowany że go nie używam, wtedy się nie denerwuje. Dwa razy już linki wymieniałem i dalej słabo działa. Nie to że słabo trzyma samochód, to jeszcze linka w pancerzu często nie odbija i trzyma hamulec.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda CX-7

Liczba wpisów: 3

Mazda CX-7 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda CX-7 SUV