Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-7 SUV

mk, 14 lat temu
Silnik 2.3 258KM 190kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-7 SUV 2.3 258KM 190kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Świetnie skonstruowany sportowy SUV za rozsądne pieniądze. Wyposażenie luksusowe, osiągi sportowe. Idealny na długie trasy (z wyjątkiem zasięgu - ale to nie diesel).
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetne osiągi, rewelacyjna elastyczność, praktycznie niewyczuwalna turbodziura (jeżeli to poniżej 2000 obr.). Kultura pracy bardzo dobra.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez haczeń, z lekkim oporem, jedynka bardzo krótka. 6 bieg pozwala na ekonomiczną jazdę na autostradach.
5,0
Układ jezdny
Największe zaskoczenie pozytywne. Doskonała trakcja (także na mokrym , czy na śniegu), dołaczanie tylnej osi niewyczuwalne. Świetne zachowanie na zakrętach - przechyły mniejsze niż w Lagunie niższej o 20 cm. Wspomaganie kierownicy (zależne od prędkości) dobrane optymalnie. Zawieszenie zestrojone sztywno, ale bez przesady.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu b. dobra - denerwuje tylko szeroki nieoczyszczany pas przy lewym słupku (za niskie ustawienie wycieraczek?) Widoczność do tyłu gorsza (wskazane czujniki parkowania). Lusterka boczne duże z bardzo poręczną regulacją.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków logiczne. Łatwość obsługi gwarantowana - wszystko w zasięgu ręki. Jakość materiałów i spasowanie - na najwyższym poziomie. Minus za zbyt mały wyświetlacz komputera pokładowego (w miejscu zegarka?!) i wspólny wyświetlacz temperatury wewnętrznej i zewnętrznej z oddzielnym przyciskiem do odczytu temperatury zew.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie bez zastrzżeń. Plus za wydajne ogrzewanie foteli, minus za brak dwustrefowej klimatyzacji (w tej cenie).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni z przodu. Duży zakres regulacji fotela i kierownicy zapewni optymalną pozycję każdemu kierowcy. Fotele przednie wygodne i dobrze wyprofilowane. Plus za dużą szerokość wnętrza (żadnego trącania łokciami). Z tyłu, jak dla mnie wystarczająca ilość miejsca ale do Superba daleko. Genialny system składania oparcia tylnej kanapy jednym palcem od strony bagażnika!
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika przy niskich obrotach doskonałe. Później dźwięk silnika słyszalny, ale nie natarczywy. Przy prędkości 130 km/h na autostradzie - cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na razie wysokie (mrozy, mały przebieg, jazda w korkach w mieście) - wyższe od podawanego przez producenta. Liczę na to, że latem będzie lepiej. Niestety tylko Pb 98.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nabyłem wersję przedliftingową uzyskując spory rabat. Przy tej cenie absolutnie bezkonkurencyjny. Można oczywiście kupić w tej cenie podobnie wyposażoną i szybszą limuzynę klasy D (np. Opel Insygnia Turbo 220 KM) ale SUVa nie!. Przy tym silniku i wyposażeniu konkurencyjne SUVy szwedzkie i niemieckie są o dobre 50.000 droższe!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tym przebiegu nic nie ma prawa się dziać, poczekajmy na większy przebieg

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-7 SUV 2.3 258KM 190kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,50 zł
11,4
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-7 SUV