Silnik
: 260 KM,380 Nm - musze więcej pisać...? :)
5,0
Całokształt
Doskonały samochód, mocny silnik, drapieżny design, dobre zawieszenie, porządne materiały, nagłośnienie BOSE'a. Minus za brak pełnej regulacji kolumny kierownicy i podłokietnika, klime jednostrefową i .... maskę silnika na bagnecie a nie teleskopach(no panowie inżynierzy z mazdy - wstyd)
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała robota inzynierów z Mazdy !!. Silnik jest rewelacyjny zarówno pod względem osiągów jak i elastyczności. Moment obrotowy, rodem z dużego disla, powoduje że wyprzedzanie przy prędkościach powyżej 100km/h jest szybkie i sprawne a co za tym idzie zdecydowanie bezpieczniejsze.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia. Pewnie wpada w swoje położenia, nic nie skrzypi i nie trzeszczy co sie ciągle jeszcze zdarza nawet w nowych drogich modelach.
5,0
Układ jezdny
Osobiście lubie twarde zawieszenia i CX7 daje mi właśnie to co lubie - z resztą przy tej mocy silnika inne zawieszenie było by zabójstwem. Wielowahaczowa tylnia oś i gruba guma (w standardzie 60)poprawia komfort jazdy natomiast jeżeli ktoś sie lubi bujać na wybojach to polecam bardziej hydropneumatyki w VW lub Porche.
Komfort
4,0
Widoczność
Oczywiście "dobrze" bo to SUV ( ..no ok- crossover :)) i pole widzenia zdecydowanie lepsze z tej wysokości. Minus za grube słupki przednie.
3,0
Ergonomia
Niestety dwa duże minusy: 1- brak regulacji kolumny kierownicy w płaszczyźnie poziomej ( tylko góra-dół) 2 - podłokietnik bez możliwości przesuwu w poziomie. Akurat w moim przypadku ( dosyć krótkie ręce i wzrost raczej nie koszykarza) to całkiem znaczący problem ze znalezieniem takiej pozycji za kółkiem aby wygodnie operować kierownicą jedną ręką i dać odpocząć drugiej na podłokietniku. Jakoś sobie poradziłem ale dla mnie do wygody z innych pojazdów które prowadziem to tu daleko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Narazie tylko klima chodzi... i chodzi bardzo dobrze -rozkład i regulacja wylotów nawiewu bardzo dobra. Mały minus za brak dwóch stref. Ogrzewanie do sprawdzenia w zimę dopiero.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń. Długonoga rodzina bez problemu mieści się z kolanami na tylnich fotelach i nie haczy głową o podsufitkę.
4,0
Wyciszenie
Na moje ucho dosyć dobrze - oczywiście duże lusterka przy prędkościach autostradowych robią swoje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No niestety narazie pali jak smok ( po mieście na którkich dystansach to czasem sie zastanawiam czy nie jadę V8-ką. Mam nadzieję że trochę spadnie po 10.000 :)
Znajomy przejechał kiedyś prawie 500.000 km mazdą bez jakichkolwiek prac przy silniku wiec mam nadzieje że naprawy dopiero będą zmartwieniem 5go właściciela mojej mazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem absolutna rewelacja cenowa. około 20.tyś drożej od rozsądnego modelu CR-V a proponuje tylko wsiąść w odstepie paru minut do jednego i drugiego...i już nie ma dylematów co kupić(ja nie miałem) pomijam kwestie mocy i wygladu aut bo nie ma o czym pisać. Krótko - auto za około 140 tyś które jeżdzi i wygląda jak wóz za ponad 200 tyś.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótko go mam.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 258KM 190kW
[l/100km]