Silnik Typowy klekot są silniki z lepsza kultura pracy. Na zimnym dość mocno słyszalny w kabinie na ciepłym można o nim zapomnieć. Jak na auto o takich gabarytach spalanie w okolicy 8 litrów można akceptować. To już nie ta sama wadliwa jednostka co 2.0. jeśli sprawdzisz podkładki pod wtryskami oraz smog olejowy oraz auto miało normalny interwał olejowy moża byc spokojny o jego kondycje. W okolicy 120 tys regulacja luzu zaworowego a stan rozrzadu mozna sprawdzić na dedykowanej do Mazdy aplikacji i zwykłej kostce obd. Nadwozie z zew duze w środku ciasno ,fotele ze słabym trzymaniem bocznym mimo ze zawieszenie daje rade na zakretach to z foteli czlowiek sie wysuwa. tylna kanapa tez ma siedzisko pod dziwnym kątem. środek to wszechogarniajacy plastyk drzwi ,deska rozdzielcza, ilosc przyjemnych w dotyku materiałów jest znikoma. Brak oświetlenia bagażnika pod roleta bagaznika . Na plus ładne i czytelne zegary oraz automatyczna praca podgrzewania foteli. Pozycja wysoka gwarantujaca dobrą widocznosc ale nie fortunne umieszczenie tynej kamery uważam za duży błąd i do pokazywania przez nią obrazu nalezy sie przyzwyczic. Mimo ze auto posiada nawigacje jest nie przydatna gdyz producent nie oferuje map Polski.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze motor ma 400Nm i dla auta o masie 1700 kg jest wystarczające . Jeślo komus mało mozna zrobić program na 450/480 i ta zmiane juz czyc. praca mogła by być milsza dla ucha zwlaszcza jak silnik jest zimny.
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia to loteria raz kazdy bieg wchodzi idealnie innym razem czuc lekka niepewnosc. Po za tym jak mówia znawcy forum jest problem z walkami 2 i 4 biegu.
5,0
Układ jezdny
Jednym bedzie pasowac innym nie ,generalnie jest twardo nawet 19 calowe kola z oponami 255/50 nie gwarantuja komfortowej jazdy ,może to kwestja wersji Sport. za to zakrety można sie zdziwić ze auto tak wysokie nie ustepuje autom osobowym osadzonym znacznie nizej. Jadąc czuć każda nierównisc drogi.
4,0
Karoseria
Zarys nadwozia ciekawy nadal moze sie podobac jak to mówią cx7 to nadmuchana kultowa rx8. Odpornosc n akorozje tez została poprawiona ale wiadomo na podłodze pojawiaja sie wykwity. Bardzo delikatny chyba wodny lakier szybko sie rysuje.
Komfort
4,0
Widoczność
duza przednia szyba i lusterka na plus ,wysoka pozycja na plus ,jednka obraz z kamery problematyczny. jeszcze nigdy nie udąło mi sie zaparkować prosto tyłem korzystajac z obrazu z kamery.
3,0
Ergonomia
Ciasno krótkie fotele bez trzymania bocznego dziwne ustawienie tylnej kanapy -niski. na plus płaska podloga po złozeniu tylnych oparć ,które sa dzielone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod tym wzgledem nie można narzekać. dwa tryby pracy kompresora gwarantuja czyste nie zaparowane szyby oraz efektywne chlodzenie latem. Auto dzieki wodnej chłodnicy egr zimą tez szybko zaczyna nadmuchiwac ciepłe powietrze do srodka kabiny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
do 185 ok, wyższy wzrost w tym aucie nie gwaratuje komfortu podczas jazdy.
3,0
Wyciszenie
powyzej 90 km zaczyna byc szłayszalna bryła auta w tym duze lusterka. To nie auto premium gdzie przy predkosciach powyzej 200 pasazerownie zasypiaja.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak narazie nie było żadnych niespodzianek a części którze sie zużywaja nei kosztują majatku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenach aut uzywanych patrzac na nadwozie i zachowanie na drodze ok. pod wzgledem komfortu oraz miejsca jest gorzej.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ta chwile brak.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było zadnej do tej pory
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MZR-CD 173KM 127kW
[l/100km]