Od czterech lat prowadzę własne Mazdy i jak na razie nie spotkałem bardziej zaufane marki. Która daje pewność i przyjemność. Zaś fakt niezawodności daje spokój ducha. Zaś CX7 był moim maz einem odkąd wyszedł. Teraz sam go mam i ciągnęła do niej jak do zabawki. Każdy kilometr to radość i zabawa w wersji Mazda Zoom zoom...
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel 2.2 daje przyjemność z prowadzenia. 1 i 2 bieg jest krótki ale od 3 go. Jest już dobrze. Silnik do 1.5k jest słaby. Ale potem jak to diesel Mazdy - Ciągnie rownomiernie i zdecydowanie do 4.5k a po ten znowu nuda. Spalanie jest dobre na tempomacie. Krutko 2.2D = :-) na każdym kilometrze. Auto zachowuje sie jak Mazda 6 z 2.0 litrową 143 KM jednostką. A 400 kg różnicy w masie zanika . Dobra jednostka. I nader cicha.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest bardzo źle ale pierwszy i drugi bieg jest strasznie krutki. Zaś przełączanie biegów jest jak w SUV ' ie każda pozycja jest potwierdzona kliknięciem w tej pozycji. Szybkie przełączenie jest przez to ciężkie a nawet z uczuciem strachu, że przy szybkim przełączeniu, coś się wynieść, połamane, lub cokolwiek. Jak na Zoom zoom i całokształt CX7. Najsłabszy Punkt ?
5,0
Układ jezdny
Przejechałem 3k km. I na razie jest miodzio. Pewnie. Umiarkowanie twardo. Cicho i stanowczo. Nic się nie wyrywa. Nie ma stukania i puków. Dopiero zimowiska dają delikatny szum do kabiny ale jest to wytłumaczy dźwięk. Jak dla mnie. Mazda 6 Kombi była głośniejsze w tym aspekcie
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na suv auto ma krótki przód. Więc do przodu jest nieźle. Parkowanie tyłem, lustra są ok i można je dobrze ustawić. Ale gdyby nie Kamera cofania. Fizycznie nie da sie go zaparkować :-). W sensie nie uszkadzając zderzaka... ale pozycja siedzenia wyżej daje komfort pewnego manewrowania i dobrej oceny odległości w przedziale +/- 15 cm.
5,0
Ergonomia
Jestem w pełni zadowolony. Ilość schowków jest dobra. Przemyślana i bez przesadnych miejsc na zbieranie śmieci. Dodatkowe uchwyty w bagażniku są bardzo przydatne by zablokować bagaż. I so fix standard. Miejsce z przodu dla mnie 1.86m sporo i jak maksymalnie odsunąć fotel ... ledwie dosięgam do pedałów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jednostronna. Szybko dopasowuje temperaturę w aucie do ustawionej. Jest cichą i nie namową. Mogła by być dwu strefa. Na tą chwilę jest jak w M6. Brakuje Webast. Bo w zimie ta opcja była super w szu ste diesla. Fotele ogrzewają sie po 5 minutach od uruchomienia grzania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wcześniej w ergonomii. Jest super. Wszystko mają swoją przestrzeń. Siedzą wygodnie i na tą chwilę nikt z pasażerów nie miał ochoty na wysiada. Jednorazowo 624 km W 6 godzin z Hanoveru do Wroclawia na raz, a wieczorem impreza do 3-ej nad ranem. Zero zmęczenia czy bólu. . No może po imprezie.. ale na to to aspirin i spoko.
4,0
Wyciszenie
Jest nieźle. Troszkę szumi wiatr w związku z bryłą auta. Silnik delikatnie słychać a toczenie kół jest niemal nie słyszalne. Ale wszystko razem daje już szum który powoduje, że nie szeptasz jak mówisz lecz normalnie mówisz. Jadąc 130km/h Radio musi już być ciut głośniej by nacieszyć się ich dźwiękiem. Jednak nada jest to cicho i nie męczące. Prawie Mercedes E.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na niemal SUV jest super. Mazda rules. Olej. Filtry I klocki. Ad blue co 18kkm. Płyn do spryskiwaczy. Wycieraczki co roku. Odświeżacz powietrza jak kto lubi. Szmatką do czyszczenia. Dobry wosk do pieszczot karoserii. Bajka.
5,0
Stosunek jakość/cena
100% zadowolenia co do jakości. Cena też jest najlepszym atutem tego auta w segmencie Q5 czy xc60 lub. Hyundai czy kia to nadal tylko wygląd zewnętrzny zaś w środku ... fujos. ..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MZR-CD 173KM 127kW
[l/100km]