Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-60

gawrzyk, 6 miesięcy temu
Silnik 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie : Komfortowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trzaski kalpy bagażnika i słupka B.
5,0
Całokształt
Udany samochód z małym zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy. Super silnik, fizyczne przyciski, dotykowy ekran w Apple carplay, spory bagażnik. Po wymianie zamka bagażnika (skrzypiała). Spalanie od 4l przy 80-90 km/h do 7l-7,5l przy 140 km/h.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry. Żwawy, dobrze się zbiera przy każdej prędkości. Nie jest głośny i nie słychać za bardzo, że to diesel. Dosyć oszczędny, ale potrafi swoje wypić przy większych prędkościach.
4,0
Skrzynia biegów
Kilka razy zdarzyło się szarpnięcie przy trybie Normal. Brak szarpnięć w pozostałych. Raczej szybko zmienia biegi, nieodczuwalnie.
4,0
Układ jezdny
To największy zarzut do CX-60. Nie jest to Alfa Stelvio, gdzie każdy ruch kierownicy to natychmiastowa odpowiedź przednich kół. Tutaj trzeba zrobić większy obrót kierownicą. Z drugiej strony kobieta nie narzeka że samochód sam skręca. Ale to nie samochód na zakręty. Słyszalny układ miękkiej hybrydy w trybie Normal, pozostałych tylko trochę mniej.
5,0
Karoseria
Czarny lakier, nałożyłem twardy wosk. Dobre połączenie, bo pyłki sosny schodzą bezproblemowo. Na razie nie miałem problemów z lakierem. No może oprócz małych wgniotek od kamieni na zderzaku z przodu, ale przy dużych prędkościach to raczej nieuniknione bez nałożenia foli.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu i na boki. Niestety lusterka są przesunięte do tyłu, więc trzymanie psiaka na kolanach pasażera potrafi zasłonić prawe.
5,0
Ergonomia
Fotele wygodne, nie odczuwam że są za krótkie. Odpowiada mi że nie trzymania bocznego bo nie uciska podczas długiej jazdy. Fizyczne przyciski super sprawa, ekran dotykowy (tylko w apple carplay i działa bez kabla). Dobry podłokietnik na środku (subiektywnie lepszy niż w Volvo XC60). Szkoda, że fotele nie mają funkcji masażu. Ładowarka indykcyjna daje rade ale wyłączą ładowanie w trybie żeglowania (stąd jeżdże w trybie Terenowym). Spory bagażnik (płaska podłoga po złożeniu siedzeń), nadkola nie zabierają mu niepotrzebnie miejsca. Brak koła zapasowego (tylko zestaw naprawczy).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewane fotele z przodu i tyłu działają OK. Wentylacja foteli też. Kierownica grzeje tylko na godz 3 i 9, na samej górze już nie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Duża konsola środkowa to więcej miejsca na prawy łokieć , ale zdarza się zderzyć jeśli dwie osoby trzymają ręce na tym schowku. Z tyłu już nie ma tak dużo miejsca, ale nie dotykam kolanami siedzenia z przodu (mam 180cm). Tylna kanapa odchylana w niewielkim zakresie, to robi robote. Niewysoki tunel środkowy na plus.
5,0
Wyciszenie
Wyciszyłem dodatkowo, bo nie lubię szumów w swoich samochodach. Jest przyzwoicie nawet przy wiekszych prędkościach i można normalnie rozmawiać. Ale to wysoki SUV więc stawia duży opór i powietrze przy 140 km/h zaczyna być bardziej słyszalne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Potrafi być oszczędny, trybie Normal wyłącza silnik (żeglowanie) i szybko średnie spalanie spada. Jeżdże w trybie Terenowym bo na dłuższe trasy wygodniejszy a spalanie po 200 km jest bardzo podobne. 80-90 km/h to 4-4,5 120 km/h 5,5-6l 140 km/h 6,5-7l
5,0
Stosunek jakość/cena
Super. Porównywalne wyposażenie u konkurencji to 70.000 zł więcej (maj 2023). Adaptacyjne zawieszenie w X3 prawie niewyczuwane a to jedyna opcja której nie ma CX-60. Brakuje mi natomiast opcji masażu w fotelach i większego przełożenie układu kierowniczego (jak ten w Stelvio). No i śmiesznie mały zbiornik na płyn spryskiwaczy, serio 2,5L w takim samochodzie ? Najbardziej sprawdza mi się do jazdy w trasy ale z taki przeznaczeniem go kupiłem (robię po 300km w ciągu dnia), jazda po mieście z 3.0l pod maską to raczej nie jest to.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Akcja serwisowa na sprężynkę układu kierowniczego. Wymieniony zamek klapy bagażnika (trzaski na wybojach). Czeka mnie jeszcze sprawdzenie uszczelek słupka B (trzaski na wybojach). Komunikat AdBlu po 300 km, od czasu wypalenia przez Serwis nie pojawił ponownie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechane 14.000 km i żadnej awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.3 e-Skyactiv D 254KM 187kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-60