Silnik
: Zapas mocy i jego brzmienie to jest to co lubię :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie niecto twarde, auto podskakiwało na poprzecznych nierównościach, ale po wymianie przez Mazdę - mają swój program poprawy komfortu - tak go nazywają, jest o niebo lepiej.
5,0
Całokształt
Świetne auto, przestronne, komfortowe, z zapasem mocy, wystarczające w zupełności dla rodziny 2+2. Mam możliwość ładowania baterii i w domu i w pracy, zatem koszty spalania paliwa i zużycia energii zminimalizowane. Dobry do miasta (w manerowaniu pomagaja kamery 360) i dojazdów podmiejskich, ale sprawdza się też w długich trasach (chociaż tu trzaba się liczyć ze zwiększonym zużyciem paliwa ok. 10l, cóż masa baterii, niewielki bak paliwa).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bajka!
4,0
Skrzynia biegów
Przy mojej spokojnej jeździe nie mam żadnych zastrzeżeń. Wcześniej troche poszarpywała, ale w serwisie wykonali jakies przeprogramowanie i teraz jest OK. Czasem przy przełączaniu sie napędów z elektrycznego na spalinowy delikatnie szaprnie, ale jest to akcpetowalne (cecha tego typu napędu).
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, jednak czuć mase pojazdu.
5,0
Karoseria
Piękna stylistyka i cudowny kolor Soul Red Crystal.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra we wszystkich kierunkach. Kamery 360 są bardzo pomocne.
5,0
Ergonomia
Mega plus za fizyczne przyciski wewnętrzu auta, wszystko jest na swoim miejscu. Szybko można się przyzwyczaić do obsługi. Menu wyświetlacza centralnego nieskomplikowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża kabina, czasem nawiew musi się napracować razem z włączoną klimatyzają, aby odparować szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest więcej niż wsystarczająco dla 4 osób. Duży zakres regulacji foteli i kierownicy, co za tym idzie dużo miejsca na głowę, nogi i barki. Można się poczuć jak na fotelu w salonie ;)
4,0
Wyciszenie
Minimalny zarzut to odgłosy obiegającego powietrza przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy regularnym ładowaniu baterii trakcyjnej (nie widze innej możliwości w PHEV) jest mega ekonomiczny. Może nie da sie osiągnać obiecywanego przez producenta spalania rzęgu 1,5l/100km , ale 3-4 l/100km juz tak, co przy tych gabarytach i masie jest super wynikiem. W tracie (niewielki bak 50l) spalanie 7-10l/100km (po wyczerpaniu baterii).
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda idzie w strone premium, jak mówią. Porównując podobne auta marek premiu, cena CX-60 jest naprawdę korzystna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka spraw z początku użytkowania samochodu:
- grzechoczący zamek klapy bagażnika - naprawili
- komunikat o niskim poziomie naładowania akumulatora 12V - naprawili
- podskakujące tyne zawieszenie - naprawili
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 e-Skyactiv 328KM 241kW
[l/100km]