Przeniesienie napędu
: Elastyczny mocny silnik do wyprzedzania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Składanie lusterek się zacina.
5,0
Całokształt
CX-5 to japońska jakość.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny mocny silnik.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zmienia biegi płynnie przyspiesza.
5,0
Układ jezdny
Dość sztywny i pewny w zakrętach jednak wygoda zachowana.
5,0
Karoseria
OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Dodatkowo dobrej jakości tylna kamera. Warto dodać, że w najwyższej wersji wyposażenia są światła matrycowe, które przygasną tylko tam gdzie z naprzeciwka jedzie auto, a np: pobocze dalej nam oświetla długimi.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna wentylacja jak i ogrzewanie. Przyciski po staremu czyli pokrętła można bez problemu zmieniać w trakcie jazdy bez odrywania wzroku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli z przodu są wysocy pasażerowie to z tyłu nie ma zbyt dużo miejsca na nogi dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie dzięki podwójnym szybom. Jeśli ktoś jeździł starszym modelem CX-5 i skreślił to auto bo było za głośne przy wyższych prędkościach to tu się zdziwi. W nowej odsłonie po 2017r auto jest bardzo dobrze wygłuszone!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pewne koszty dzięki ustalonym cennikom. Z tego co mi przekazano w całym kraju Mazda ma ustalone cenniki przeglądów. Jest przegląd mały ( tańszy ) i duży ( droższy ) na przemiennie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość/cena - Nie jest to KIA co przy niskiej cenie ma się to co w drogich autach. W Mazdzie trzeba zapłacić za japońską jakość, ale na razie odwdzięcza się to.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Składanie lusterek czyli wada tego modelu. Po umyciu auta nie chcą się do końca składać lusterka ( czasami ) gdy wyschną po paru dniach wszystko działa. Mechanizm składania wymieniony w ramach przedłużonej gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKY-D 175KM 129kW
[l/100km]