Deklaracja mocy zawyżona o 20%. Spalanie do prędkości 70km/h akceptowalne, powyżej 9-10 l/100km to norma. Komputer spalanie liczy tak, że zawsze ok 1,5 l/100km mniej niż mówi matematyka.
3,0
Skrzynia biegów
Automat leniwy, czasem szarpiący. Przy ujęciu gazu i ponownym przyspieszeniu głupieje. Ze świateł dynamicznie ruszając ok. Mazda nie przewiduje ale po 90tys przebiegu w skrzyni olej trzeba wymienić bo jak smoła.
3,0
Układ jezdny
Ciężki przód ma tendencję do płużenia. Napęd na 4 załącza się za późno. Hamulce jak z auta ważącego 1000kg. Szybko pojawiająca się korozja. Ładnie wyłapuje podłużne nierówności - wzorowo.
2,0
Karoseria
Lakier bardzo słaby. Krawędź szyba czołowa/dach wypiaskowana po 100tys km. Spawy klapy rdzewieją po 2 latach. Lusterka składają się w trakcie jazdy, automat często otwiera je tylko do połowy.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek A sporo zasłania. Do tyłu pomaga kamera (ta 360 ma takie kąty, że lepiej ją wyłączyć), w normalnej ikonki zasłaniają obraz i nie widać aut z prawej strony. Po odpaleniu samochodu podgląd kamery rozjaśnia się dopiero po 5s od wrzucenia wstecznego.
3,0
Ergonomia
Bardzo ładne wnętrze ale projektowane dla osób o małym wzroście (a miejsce jest i dla wysokich), krótkie siedzisko, schowek pomiędzy fotelami taki wysoki, że opierając łokieć siedzi się nienaturalnie a w trasie wręcz boli.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa ale jej ustawienie to koszmar. Parujące szyby to tylko na szyby i nic więcej. Automat wiecznie dmucha tylko w nogi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszernie. Mankamenty tylko do pozycji kierowcy (powyżej 175cm wzrostu).
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spala zdecydowanie za dużo. Szyba czołowa 3-3,5tys.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKY-D 175KM 129kW
[l/100km]