Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Rafał, 2 lata temu
Silnik 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Na początku użytkowania dodałem swoją pierwszą ocenę: https://www.autocentrum.pl/oceny/mazda/cx-5/ii/suv/silnik-benzynowy-2.5-sky-g-194km-2017-2021/ocena-kierowcy-i210858/ Od tamtego czasu niektóre rzeczy się zmieniły na niekorzyść, ale ocena ogólna pozostaje podobna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pracuje cały czas jak złoto, dynamiczny i cichy.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje ciągle sprawnie, natomiast moje niewygórowane wymagania odnośnie tego elementu sprawiają, że nie ma się do czego przyczepić, może poza tym, że przełącznik do jazdy sportowej mógłbym być w bardziej dostępnym miejscu np. na gałce.
5,0
Układ jezdny
Sprawdza się super w każdych warunkach.
3,0
Karoseria
CX5 jest przepiękna, ale lakier pozostawia wiele do życznenia. Cała powierzchnia w szczególności maska) po dwóch latach jazdy cała spiaskowana. Ciągle widać nowe odpryski. Najdroższa ceramika zaraz po wyjeździe z salonu jest OBOWIĄZKIEM!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze się prowadzi. Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poza drobiazgami, np. ciągle brakującego nawiewu na szybę (bez konieczności włączania wichury), wszystko jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Widziałem przestrzenniejsze auta, natomiast tutaj jest w porządku.
5,0
Wyciszenie
Tutaj jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie jeśli chodzi o pieniążki jest bardzo dobrze, ale tylko dlatego, że serwis w Łodzi jest bardzo wyrozumiały i dba o klienta (zobaczcie do działu usterki).
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólna ocena i niewygórowana cena, którą zapłaciłem (teraz 20% drożej) zasługuje na przynajmniej ocenę dobrą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to czasami kamera cofania i/lub wyświetlacz się nie włącza. Należy ponownie uruchomić zapłon.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co roku muszę jeździć z nieskłądającymi się lusterkami bocznymi (w salonie powiedzieli, że będę jeszcze do nich przyjeżdżał, aż się gwarancja przedłużona nie skończy). Teleskopy od klapy bagażnika do wymiany po trzech latach. Prawa lampa przednia (za 5600 PLN) dostała wody, bo pojawiły się pęnięcia na plastikach (najwidoczniej od wady konstrukcji i naprężeń, bo na lewej też już się robią). Na szczęście salon robił wszystko w ramach gwarancji i wstawiał się za klientem. Tutaj wielki plus salonu w Łodzi i gdyby nie oni ogólna ocena auta byłąby zdecydowanie niższa. Z drugiej strony część winy przenoszę na bardzo młody model (kupowałem tę wersję jako jedną z pierwszych w Łodzi w 2017 roku). Do teraz większość z tych usterek powinna być poprawiona.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKY-G 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,7
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV