Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Grzegorz, 3 lata temu
Silnik 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Wygodny tyłkowóz ale nie pozbawiony wad.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ja bardzo go polubiłem. Jednostka o dwóch twarzach, pierwsza to standardowa jazda gdzie automat ustawia bardzo niskie obroty, żeby ekonomia i cisza w aucie była na bardzo dobrym poziomie. Tyle tylko że ten tryb sprawia wrażenie mega ospałości. Na szczęście jest druga twarz tego silnika, żeby ją ujrzeć wystarczy nie bać się pedału przyspieszenia i dynamicznie po prosty wcisnąć go do końca. Nagle wrażenie że ktoś podmienił nam motor auto zbiera się bardzo przyzwoicie. Silnik oczywiście robi się słyszalny bo to jednostka lubi się "wysoko kręcić" ale brzmi bardzo przyjemnie.
5,0
Skrzynia biegów
Właściwie nie mam się do czego przyczepić :) Chociaż mam świadomość że są już doskonalsze skrzynie biegów.
3,0
Układ jezdny
Nie jest to auto które w zakrętach idzie jak po przysłowiowych szynach. Wynika to oczywiście także z wysoko wiszącego środka ciężkości. Generalnie zakręty które poprzednim (nisko zawieszonym peugeotem 407) robiłem bez zdejmowania nogi z gazu teraz muszę zdecydowanie odpuścić z prędkością.
5,0
Karoseria
ładna jak cholera, co tu wiele gadać
Komfort
5,0
Widoczność
nie ma żadnych głupich rozwiązać które dało by się zrobić lepiej nie psując bryły auta więc jest OK
1,0
Ergonomia
TU TRZEBA POWIEDZIEĆ O MINUSACH. Nigdy nie zrozumie jak to możliwe, że w aucie za tyle kasy nie mogę domknąć okien zgaszeniu silnika nie mówiąc już o domykaniu z pilota. Większość sterowania wszystkim jest oparte na tradycyjnych pokrętłach i guzikach więc jest łatwo fizycznie je wyczuć i się ich nauczyć tak by nie odrywać wzroku od szosy na potrzeby operowania nimi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mocne OK
5,0
Wyciszenie
Zdecydowanie OK oczywiście uwzględniając bryłę auta. W Peugeocie 407 kombi było deczko ciszej ale nie oszukujmy się to był kształt klina który przecinał powietrze, a CX-5 To kawała kontenera na kołach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKY-G 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,7
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV