Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Maciej, 3 lata temu
Silnik 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie, kultura pracy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Degradacja powłoki lakierniczej
4,0
Całokształt
Gdyby nie parę braków i uchybień byłoby super. Minusy: - wolna skrzynia biegów - efekt potęguje brak łopatek przy kierownicy - trzeba się posiłkować lewarkiem a to jest uciążliwe, - fatalny lakier - odpryski robią się od samego patrzenia. Miesięcznie kilkanaście nowych i to nie tylko z przodu auta czy na masce, - dziwne sterowanie multimediami - przełączasz stację radiową i nawet nie wiesz na co przełączyłeś, brak informacji zwrotnej na ekranie, - same multimedia trącą myszką - niskiej jakości obraz z kamery cofania, - słaby ekran multimediów, - krótkie siedziska z przodu - do tego siedzi się jak na taborecie, - długi czas nagrzewania wnętrza w temp poniżej zera. Plusy: - spalanie, - dopracowany start/stop, - prowadzenie, - wygląd, - hałas zewnętrzny na niskim poziomie, - potencjalna niezawodność Mimo wielu zalet i ich przewagi nad wadami nie kupiłbym ponownie w tym wydaniu. Po poprawkach i przeniesieniu systemu multimedialnego z CX30 - być może tak. Ale przydałaby się wersja hybrydowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
2,5 robi co do niego należy. System odłączania cylindrów w praktyce sprawuje się bardzo dobrze. Cichy przy normalnej jeździe. Start stop jeden z najlepszych - da się sterować pedałem hamulca
3,0
Skrzynia biegów
Chyba najsłabszy punkt auta. Przy spokojnej jeździe ociąga się ze zmianą. Przy dynamicznej reaguje zbyt wolno. Najbardziej boli brak łopatek, które w takich momentach ratowałyby sytuację. A taki CX3 ma łopatki...
5,0
Układ jezdny
Bardzo posłuszny. Prowadzi się jak na suva zaskakująco dobrze, nie czuć masy auta.
4,0
Karoseria
Wygląd - rzecz gustu. Wg mnie auto ładne. Ale lakier -wersja Soul Red - fatalny. Mnóstwo odprysków i to nie tylko z przodu auta. Do tego grubość powłoki na poziomie 70 mikronów nie napawa optymizmem.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogólnie w porządku. Jedyny zarzut to słabej jakości kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Ponownie brak łopatek do skrzyni biegów. Drugi minus to sterowanie radiem. Zmiana stacji przyciskiem na kierownicy nie przekłada się na informację na wyświetlaczu czego teraz słuchasz...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klima ok, ale ogrzewanie w zimie to rozczarowanie. Przy minus 5st wymaga nawet 15km trasy do przyzwoitego nagrzania wnętrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca. Ale fotele przód nie są za wygodne, długość siedziska za mała.
4,0
Wyciszenie
Do 110km/h bardzo cicho. Potem już jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,5 benzyna 4x4 AT przez dwa lata średnio spaliło 8,34ltr/100km. Zero dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio nie jest, ale konkurencja podobnie przy gorszych materiałach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier, lakier, lakier...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lakier

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKY-G 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,7
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV