To jest już druga moja CX5, uważam, że obecna generacja jest jeszcze ładniejsza. Samochód cieszy oko, jeszcze bardziej w białej perle. Jak stoi obok auta premium nie ma się czego wstydzić a często jest od niego ładniejsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolnossąca 2,5 litrówka jest wystarczająco dynamiczna, dobrze się zbiera od zera, trochę jej brakuje momentu obrotowego zwłaszcza do 2 tyś. obr./min. i przy wyższych prędkościach. Można nią jeździć szybko lecz się nie ścigać - niestety z 2,0 turbo nie ma szans. Gdy się silnik piłuje aby nagle wykrzesać te 258 Nm momentu obrotowego słychać jak motor wyje - ale z powodu dobrego wyciszenia nie jest to aż takie drażniące. W trybie sport czasami wyprzedzam ale wtedy silnik pracuje na wyższych obrotach i jest głośniejszy. Przyznam szczerze, że pasuje mi bardziej turbo a CX5 wybrałem z powodu dobrego stosunku ceny do wyposażenia i wyciszenia. Jeździłem wynajętymi samochodami premium z turbo i trochę za bardzo szalałem i dlatego nie żałuję wyboru bo już nie pozwalam sobie na start spod świateł by mi ktoś nie narobił wstydu a przez to jest bezpieczniej. Jeśli chodzi o spokojną jazdę silnik jest dynamiczny i sprawnie, liniowo przyspiesza do dużych prędkości bez większej zadyszki - naprawdę jest OK.
4,0
Skrzynia biegów
Idealny do płynnej i spokojnej jazdy, zapewnia dobry komfort. Przy nagłym przyspieszeniu niestety potrzebuje trochę czasu by zareagować ale mi to aż tak nie przeszkadza. Podobno jest trwała.
5,0
Układ jezdny
Super, jest bardzo dopracowany i dobrze wyciszony, miękko wybiera nierówności, nie dobija na dziurach. Autem się płynie. Układ kierowniczy responsywny. Jak na SUV-a stabilnie wchodzi w zakręty. ( przeciwieństwo Lexusa NX i Mercedesa GLC ) jest prawie tak dobry jak w BMW X3 ( niestety cena powyżej 200 tyś.) Naprawdę jazda CX5 to sama przyjemność.
4,0
Karoseria
Po przeczytaniu na forum mazdy, że nawet nowe generacje potrafią rdzewieć zabezpieczyłem jej podwozie w dedykowanym warsztacie. Ponadto dbam o lakier i często go oglądam.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok. I tak korzystam z kamery i systemu monitorowania cofania.
4,0
Ergonomia
Jest OK. Ale i tak cieszę się głównie z jakości wykonania, która jest lepsza niż w nie jednym premium w tej klasie aut. Spalanie jest zaskakująco dobre, Lex potrafił wypić 15 litrów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi mocno, silnie dmucha lecz nie przekłada się to całkowity mikroklimat w kabinie, nie wiem może wymaga dodatkowych ustawień manualnych, jam mam zawsze auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok.
5,0
Wyciszenie
Oj naprawdę się postarali, jest cicho nawet przy 160/h. Szacun mazda.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zobaczymy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z tym wyposażeniem marki premium kosztuje 300 tyś. złotych i bardzo często odstaje jakością wykończenia w kabinie od NOWEJ CX5, coś na ten temat wiem bo dosyć długo wynajmowałem marki premium w tej klasie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKY-G 194KM 143kW
[l/100km]