Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Walis, 6 lat temu
Silnik 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szybka reakcja na zmianę nawierzchni ze śniegu na asfalt daje pewność prowadzenia
5,0
Całokształt
Fajne auto rodzinę dla młodej rodziny.Silnik pracuję cicho. Komfort jazdy w porównaniu​ do forda s max 2007 i Volvo V40 2014 (takie auta miałem i z takimi mogę porównać) na plus. Skrzynia biegów trochę za wolną w stosunku do silnika do normalnej jazdy jest ok,natomiast podczas wyprzedzania trzeba konkretne operować gazem (auto ma moc ale mam wrażenie że skrzynia potrzebuje mocniejszego impulsu do reakcji). Auto użytkuje w zimie dlatego śmiało mogę stwierdzić iż układ ogrzewania, jak i układ napędowy , (prowadzenie auta po lekko ośnieżonej drodze)to mocne atuty Mazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moim zdaniem fajnie mieć te świadomość że ma się konkretny silnik zamiast wynalazków typu 1.2itp.. 2.5 litra prawie 200KM. Powinno zadowolić większość użytkowników, pod warunkiem że potrafią się pogodzić z brakiem Turbo .Spalanie na poziomie 9.5litra przy użytkowaniu auta 70/30( miasto/autostrada) uważam za dobre
4,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie czas reakcji było by super.(mimo tylko 6 przełożeń)
5,0
Układ jezdny
Spisuje się ok,adekwatnie do gabarytów i przeznaczenia pojazdu.AWD działa bez prawidłowo,podobnie jak odłączanie 2 cylindrów przy mniej wysilonej jeździe.
4,0
Karoseria
To rzecz gustu, osobiście auto mi się bardzo podoba zewnętrzne elementy wydajna się dobrze spasowanie ,fajna sprawa są progi i nadkola częściowo pokryte plastikiem( nadaje autu trochę poważniejszy wygląd się napewno w jakimś stopniu zabezpiecza te miejsca przed drobnymi kamieniami np. spod kół, które uszkodzić karoserię w tych newralgicznych miejscach
Komfort
4,0
Widoczność
Niestety brakuje kamery360 stopni ,poza tym lusterka zewnętrzne spore czujniki martwego pola spełniają swoją rolę ,podobnie jak asystent cofania.
5,0
Ergonomia
Brak jakich kolejek zastrzeżeń, wszystko​wydaje się być na swoim miejscu, intuicyjnie rozmieszczone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak pisałem auto odebrałem zimą ogrzewanie siedzeń jaki i kierownicy działa szybko klimatyzacja jest cicha(wentylator) i mam nadzieję że tak pozostanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W moim wypadku (2+1+ pies ) miejsca bardzo dużo . Wyjazd na urlop nie powinien sprawić większych problemy
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze ,auto jest ciche do prędkości 160Km/h ,podczas ostrej redukcji biegu np przy wyprzedzaniu silnik wchodzi na wysokie obroty i to słychać ale generalnie jest ok
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest w moim posiadaniu 3 miesiące , puki co jedyne koszta jakie poniosłem to wymiana oleju po dotarciu silnika (to dobrowolny zabieg zalecany przez producenta ale nie konieczny w celu utrzymania gwarancji) spalanie jest na poziomie 9.5/100 wydaje się być uczciwe
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to nowy model, wnętrze sprawia wrażenie dobrze złożonego nic nie trzeszczy, cieszy oko, materiały w środku są naprawdę dobrej jakości zdecydowanie lepiej niż u konkurencji, co mam nadzieję przełoży się cenę przy sprzedaży auta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak. Wszystko działa !!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niema i niech tak zostanie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKY-G 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.5 SKY-G 194KM 143kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,7
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV