Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Ziomeczek, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Auto bardzo solidnie wykonane i pięknie zaprojektowane. Wszystko jest duże, trwałe, bardzo dobrej jakości, miłe w dotyku i bardzo ładne. Czuć że jest to produkt premium w pełnym słowa tego znaczeniu, a nie tylko z ceny. Auto, projekt i wyposażenie jest bardzo praktyczne oraz przemyślane - ktoś poświecił sporo czasu, uwagi oraz serca aby dopracować to auto ze wszystkich stron. Mnie osobiście urzeka design - tak zewnętrzy jak i wewnętrzny, niesamowite i bardzo wysublimowane połączenie elegancji, stylu i nowoczesności. To jest poziom lub dwa poziomy designu wyżej, niż inne SUV-y. Eksploatacyjnie auto bardzo równe i bardzo wysoko w każdym aspekcie, wyważone aby zapewnić całościowe bardzo dobre wrażenia, a nie tylko skupić się na jednym aspekcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, pracuje bardzo równo. Duża elastyczność, radzi sobie doskonale w różnych trybach jazdy. Moim zdaniem idealny stosunek mocy do masy auta. Ani razu nie zabrakło mocy, zawsze wydaje mi się, że auto robi co chce z wielką gracją i łatwością.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra, duża ilość biegów zapewnia niesłychana elastyczność oraz dostosowanie do warunków.
5,0
Układ jezdny
Bardzo stabilny, trzyma się świetnie drogi, nawet na zakrętach i to wszystko mimo dość dużej wysokości auta i sporego prześwitu. Świetnie i cicho tłumi wszelkie nierówności. Według mnie wystarczająco twarde.
5,0
Karoseria
Piękna, nowoczesna, ponadczasowa, elegancka i zadziorna. I to wszystko w jednym aucie. Lakier bardzo dobrej jakości, resztę pod względem trwałości ciężko ocenić po tak krótkim czasie używania. Spasowanie elementów idealne, nie to co w Mercedesie.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Jedno zdanie, jeden komentarz: najlepsze auto pod tym względem dostępne w sprzedaży na świecie. Koniec kropka. Perfekcyjne rozplanowanie wnętrza pod względem układu i funkcjonalności. IKEA mogłaby się uczyć od tego auta. Dopóki człowiek nie zobaczy jak ergonomicznie powinno być zaprojektowane auto na przykładzie tego samochodu dopóty nie będzie wiedział czego traci i czego nie ma w innych autach. Ideał i przyjemność użytkowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, działa cicho i sprawnie. Można ustawić, aby auto samo odcinało dostęp do powietrza z zewnątrz (recyrkulacja) gdy automatycznie wykryje zanieczyszczone powietrze - jak dla mnie idealne rozwiązanie do miasta. Z racji wysokości auta pobór powietrza jest umieszczony bardzo wysoko. Ani razu nie poczułem smrodu spalin stojąc w korku, szczególnie stojąc za "eko" dieslami z Niemiec. Żadna chmura czarnych spalin ze sławnych niemieckich TDI rodem z Ubootow nie jest sroga dla tego układu wentylacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest zadziwiająco duże w środku mimo średnich rozmiarów na zewnątrz. Konsola środkowa jest średnich rozmiarów, ani za duża ani za mała. Miejsca z przodu i z tyłu jest wystarczająco. Spora szerokość auta, bardzo dużo miejsca nad głową. Oczywiście mogłoby być więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre tłumienie dźwięków z zewnątrz oraz z układu zawieszenia. Każda część karoserii posiada elementy wytłumiające dźwięki oraz wibracje. Według mnie jest bardzo cicho i komfortowo, przy prędkości 140km/h można normalnie rozmawiać, a w mieście nie słychać silników oraz jazdy innych aut.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pali mało, wolnossący. Wiadomo nie jest tak dynamiczny jak sportowe srticte auta. Reszta kwestii również adekwatna do ceny, jedno z lepszych aut dla zwykłego śmiertelnika pod tym kątem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda CX-5 według mnie najlepszy stosunek jakość/cena aktualnie na rynku SUV-ów. Bardzo dobre wyposażenie w cenie, niewiele opcji do dokupienia, gdyż już bardzo dużo jest wliczonych. Porównywałem z kilkoma innymi modelami innych producentów: tańsze marki przy podobnym wyposażeniu były niewiele tańsze a dużo gorsze, a droższe marki przy takim wyposażeniu były absurdalnie wycenione, nie oferując nic więcej. Wg mnie oferując mniej, szczególnie pod względem designu i ergonomii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie wszystko OK. Za mały przebieg aby rzetelnie ocenić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie wszystko OK. Za mały przebieg aby rzetelnie ocenić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV