Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Tomek, 3 lata temu
Silnik 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pakiet safety i jego dodatki coraz bardziej doceniam
5,0
Całokształt
Elegancka sylwetka, bardzo dobre właściwości jezdne i niezawodne silniki - słysząc takie opinie wybrałem się do salonu i nie była to miłość od pierwszego wejrzenia, ale jednak pojawiło się coś. Po kilku dniach namysłu i załatwieniu formalności wyjechałem prawie nowym (z poprzedniego roku) samochodem. Zachwyca wygodą, łatwością wsiadania i zakresem kontroli jaką daje podczas jazdy. Jeśli do tego dodać dobre materiały wykończeniowe i naprawdę szeroki wachlarz asystentów z zakresu bezpieczeństwa to codzienna jazda staje się prawdziwą przyjemnością. Można powiedzieć niemal ideał, ale niestety ma też kilka wad. Po pierwsze - nie czuć że auto ma 165 KM, wydaje się ociężałe i ospałe, ale jeśli zredukujemy bieg i wciśniemy pedał gazu od razu budzą się w tym aucie sportowe emocje. Ale dawka adrenaliny wymagać może zatyczek do uszu, bo o ile przy niewielkich obrotach silnika prawie wcale nie słychać - to przy wysokich obrotach mam wrażenie, że to nie klasa premium do której aspiruje Mazda, a jakiś samochód z segmentu budżetowych. No i ostania wada: fatalna manulana skrzynia biegów, dawno nie jeździłem nowym samochodem w którym tak haczyłaby się przekładnia zmiany biegów.
Wrażenia
4,0
Silnik
165 KM - i ok. 1500 kg to wydawałoby się całkiem dobre proporcje. Niestety w zakresie niskich obrotów auto jest strasznie mułowate, za to przy wysokich obrotach zbyt głośne. Do codziennej jazdy wystarcza, ale zachwytów brak. Pociesza mnie jednak myśl, że to jednak trwały silnik, a brak turbo sprawia, że też i mniej narażony na awarie.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety fatalnie, początkowo myślałem że to kwestia przesiadki z innego samochodu i w miarę upływu czasu dojdę do ładu z bezproblemową zmianą biegów. Okazuje się jednak, że dość często załączając przeciągając dźwignię zmiany biegów do przodu (R, 1, 3, 5) coś tam haczy. Nie jest to notoryczne i trudno jechać do serwisu, nie mniej co pewien czas irytuje mnie jak coś się znów przyblokowuje. Niedługo wybieram się na zmianę pierwszą oleju (zwykle w każdym aucie zmieniam co 10 tys. km), to przy okazji zgłoszę żeby przyjrzeli się przekładni zmiany biegów. Może będzie lepiej - bo wg. opinii zmiana biegów to bajka (chyba wg. braci Grimm, bo tam się zawsze krew lała)
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjnie trzyma się drogi, nierówności pokonuje bez problemów, a przy dużych prędkości nie traci się kontroli.
5,0
Karoseria
Na chwilę obecną nie ma co narzekać, nie widać żadnych odprysków, a wśród samochodów w kolorze White Pearl naprawdę dobrze się prezentuje
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie ok, tylko czasem mocno pochylone i szerokie słupki boczne komplikują sytuację przy wyjeździe z drogi podporządkowanej
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, a po pewnym czasie człowiek przyczaja się do sterowania pokrętłem na tunelu środkowym. Na plus, że wszystko co potrzebne jest łatwo dostępne a dodatek asystentów zwalnia z wielu przełączeń i konieczności szukania odpowiedniego guzika czy pokrętła
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje - nie ma co narzekać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca dla nikogo nie brakuje
4,0
Wyciszenie
Niby poprawiono wyciszenie i fakt ruszając ma się wrażenie że to hybryda - silnika nie słychać. Niestety w zakresie wysokich obrotów hałas w środku, jak na tę klasę zbyt duży. Na pocieszenie dość przyjemny dźwięk silnika, który nie wyprowadza z równowagi
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nowy samochód, więc nie ma co oceniać. Zaskakuje zużycie paliwa - spodziewałem się wyższego
5,0
Stosunek jakość/cena
Niestety jakość kosztuje, ale trzeba też przyznać że biorąc pod uwagę poziom wyposażenia i cenę konkurentów jest dość atrakcyjna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poza tą skrzynią biegów , irytuje mnie tez immobilizer który potrafi bez powodu odcinać zapłon (ostatnio zauważyłem, że nie mogę trzymać telefonu zbyt blisko kluczyka i jest nieco lepiej)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest nowy, więc nie ma co się psuć

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV