Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Kamil, 4 lata temu
Silnik 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Twarde, sportowe zawieszenie, na zakrętach CR-V jest w stanie zostawić w tyle większość aut na polskich drogach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Mały bak paliwa - tylko 56l - mogli dać 65l jak w innych dużych samochodach
5,0
Całokształt
Samochód kupiony jako drugi do tras bardziej terenowych, w góry, zawieść dzieci do przedszkola, przewieść większe przedmioty. Samochód bardzo wygodny, dobrze się do niego wsiada i z niego wysiada, widoczność dobra, fotele wygodne (chociaż przeszkadza skokowa regulacja pochylenia oparcia fotelu), dużo przestrzeni w środku, wygodny podłokietnik, wygodna półka na łokieć z lewej strony, drążek do zmiany biegów we właściwym miejscu, pod ręka, ma krótki, mechaniczny skok - od ranu wiadomo jak wszedł bieg. Z tyłu dużo miejsca - 4-5 osobowa rodzina pomieści się bez kłopotu. Bagażnik nie jest zbyt duży, łatwo się go ładuje, zdejmowana roleta zwiększa ładowność - w razie potrzeby łatwo się składa tylne fotele i robi się już naprawdę dużo miejsca. Silnik 165KM jest wystarczający do tego samochodu, rozpędza on ten samochód do 140km/h bez problemu - to nie jest samochód sportowy i nie do tego został projektowany. W razie potrzeby owe 165KM bez problemu pozwala wyprzedzać - oczywiście w granicach rozsądku - sprzęgło i skrzynia radzą sobie bardzo dobrze przy zmianie przełożeń przy dużych obrotach - silnik niesłyszalny przy niskich obrotach, przy wysokich przyjemny dla ucha. Zawieszenie w tym samochodzie dobrze wybiera nierówności, radzi sobie z tym bardzo dobrze, przyjemnie się jedzie na prosto po nierównych drogach. Samo zawieszenie zostało zestrojone bardzo twardo, znacznie bardziej twardo, niż w mazdzie 6. Cx-5 można bardzo szybko wchodzić w zakręty bez większej podsterowności. W samochodzie nie czuć wysokich prędkości, a przy tak twardym zawieszeniu i skręcaniu z wysokimi prędkościami bardzo "rzuca osobami w środku" - chociaż trzymanie boczne foteli jest dość dobre. Mnie osobiście przeszkadza to, ze przełożenie kierownicy do skrętu kół jest zbyt małe - powoduje to to, że żeby skręcić mocniej trzeba bardzo mocno kręcić kierownicą - jak już mazda zrobiła twardego, sportowo prowadzącego się po zakrętach SUVa to mogła zrobić większe przełożenie skrętu kierownicą. Nawigacje polecam - android auto - znacznie lepsza niż fabryczna. I-stop działa dobrze. Polecam światła LED z przodu - znacznie lepiej oświetlają drogę niż zwykłe żarówki. Bardzo fajne jest też to, że drzwi zasłaniają progi i wsiadając nie brudzimy sobie o nie spodni. Klimatyzacja działa prawidłowo. Wyciszenie - przy 140km/h można normalnym tonem rozmawiać. Generalnie jest to samochód na wycieczki, na urlop w góry, do transportu większych przedmiotów, żeby przejechać przez nieodśnieżoną drogę, żeby szybko zapakować dzieci i zawieść do przedszkola - wielozadaniowy. W podróż na drugi koniec Polski lub samotną podróż raczej wybrał bym drugie auto - hondę accord - lepsza pozycja za kierownicą - bardziej leżakowa (sedan w końcu), wygodniejsze fotele, bardziej miękkie zawieszenie - bardziej autostradowe auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy na niskich obrotach, chętnie się kręci, przy wysokich przyjemnie brzmi, moc wystarczająca do tego samochodu do codziennego użytkowania
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą mechanicznie, zmiana biegów jest przyjemna sama w sobie, nie ma problemu przy zmianie biegów przy wysokich obrotach
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, bardzo twarde, na zakrętach jeżeli dostatecznie się nie przyhamuje to może rzucać osobami w środku, ale za to trzyma się jak przyklejony drogi - proponuję zobaczyć "test łosia" CX-5 i porównać do go "testu łosia" wykonanego przez toyotę RAV-4
5,0
Karoseria
Lakier jak lakier, fajnie się błyszczy, póki co nowy samochód, myślę że na to, że są odpryski i że lakier się łatwo rysuje będzie narzekał drugi, trzeci lub czwarty właściciel za 10-15 lat
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność kiepska do tyłu, ale jest kamera cofania co znacznie poprawia sytuację, do przodu i na boki dość dobra
5,0
Ergonomia
Jest miejsce na telefon, na kubki z kawą, na długopis i kartki, na płyty CD, na okulary w podsufitce (ale na małe okulary, aviatoki wchodzą z trudnością), nie można narzekać
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi tak jak powinno
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco dla kierowcy i pasażera oraz osób podróżujących z tyłu - ale w hondzie accord więcej miejsca dla osób z przodu
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, można w aucie rozmawiać normalnym tonem, przy dłuższych trasach też nie męczy hałas
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wolnossący - nie trzeba się martwić i oszczędzać oraz wymieniać turbiny, rozrząd na łańcuchu - nie trzeba go wymieniać co ileś tam tysięcy kilometrów, zawieszenie wielowachacz z tyłu bardzo trwałe, lampy ledowe - nie trzeba żarówek wymieniać. Pozostałe elementy jak w innych samochodach. Może małe tarcze - będzie trzeba trochę częściej wymieniać, ale za to będą tańsze do wymiany
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując do konkurencji - RAV4, CR-V - stosunek jakość/cena wypada bardzo korzystnie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną wszystko działa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną wszystko działa

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV