Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

RaV, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność, jakość wykonania, materiały wykończeniowe.
5,0
Całokształt
Dopracowany i przemyślany samochód. Widać, że II generacja modelu jest rozwinięciem pierwszej, a nie budowaniem czegoś od podstaw. To sprawia, że auto pozbawione jest irytujących wad tzw. "wieku dziecięcego". Mazda jest dobrze wyciszona i przestroina, Bardzo ładny SUV. Idealny samochód dla rodziny 2+1 lub 2+2. Szczegóły poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest wolnossący. Nie ma turbosprężarki, dlatego odczucia są inne (nie znaczy, że złe!) od aut wyposażonych w turbo. Pierwsze wrażenie po przesiadce z auta z turbo: mimo 165 KM w Maździe podczas przyspieszania nic się nie dzieje. Samochód rozpędza się liniowo - nie ma nagłego uderzenia charakterystycznego dla aut z silnikiem turbo. Mazdą trzeba po prostu inaczej jeździć - mocniej wciskać gaz, wkręcać silnik na wysokie obroty. Wtedy osiąga się zadowalające odczucia z jazdy podczas wykonywania manewrów. Moment obrotowy mógłby jednak być wyższy i osiągany szybciej - wyprzedzanie ciężarówki na jednopasmowej drodze wymaga redukcji i czasu. Poza tym silnik na wolnych obrotach jest niesłyszalny. W normalnej pracy również nie przeszkadza. Podsumowując: silnik dla osób, które nie chcą ruszać pierwsze ze świateł, ale akurat do rodzinnego SUV-a jednostka pasuje i jest wystarczająca. Brak turbo i niewysilona jednostka powinna odwdzięczyć się niezawodnością i póki co zbiera pozytywne opinie, do których się przyłączam. Spalanie bardziej stabilne niż w turbo - w praktyce mieści się pomiędzy 8-9 L/100 km. To dobry wynik!
4,0
Skrzynia biegów
Manual. Porządna skrzynia biegów. Zdarza się czasami, że nie mogę wrzucić pierwszego biegu. Poza tym wszystko ok. Biegi zmienia się płynnie, a sama skrzynia znajduje się w wygodnym miejscu.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo dobry. Biorąc dodatkowo pod uwagę, że to SUV to należy się wypowiadać o nim w samych superlatywach. Auto pewnie trzyma się drogi zachowując wysoki komfort prowadzenia i tłumienia nierówności. Na wykorzystanie możliwości jakie daje układ jezdny nie pozwalają silnik oraz fotele niezapewniające wystarczającego trzymania bocznego.
5,0
Karoseria
Brak uwag. Zastanawia mnie obalenie stereotypu dotyczących jakości lakieru. Na ten moment jest oczywiście za wcześnie na jakiekolwiek oceny w tym zakresie. Dodam tylko, że nie każda Mazda musi być czerwona - w innych kolorach tez wygląda dobrze, a nawet mniej powszednie z uwagi na dużą ilość sprzedawanych Mazd w kolorze czerwonym.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Siedzi się wyżej, ale można ostawić fotel na całkiem niskim poziomie jeżeli ktoś tak preferuje. Widać przód auta i łatwo go wyczuć. Gorzej z widocznością do tyłu przy manewrach bo sama szyba z tyłu do obserwacji podczas jazdy jest wystarczająca. Dużym ograniczeniem widoczności są przednie słupki i stosunkowo duże lusterka (kiepska widoczność na skos). Generalnie czujniki parkowania z przodu i z tyłu są przydatne w każdym aucie i ten nie jest wyjątkiem. Plus za czujniki martwego pola i inne systemy ostrzegawcze, które nie przeszkadzają podczas jazdy a dodatkowo można je ostawić pod swoje preferencje.
5,0
Ergonomia
Jest dobrze. Wszystko jest pod ręką. System inforozrywki Mazdy jest według mnie niepotrzebnie nieraz krytykowany. Obsługa jest prosta i intuicyjna. Miałem auto z pełni dotykowym ekranem i niekoniecznie jest to lepsze rozwiązanie od tego zaproponowanego przez Mazdę. Plus za oddzielne pokrętło do regulacji głośności. Są schowki na kubki (ale niestety wąskie puszki mogą się przewrócić), jest schowek przed pasażerem (ale mógłby być ciut większy), są kieszenie w drzwiach (które również mogłyby być większe). Bagażnik mega pakowny chociaż na pierwszy rzut oka na taki nie wygląda. Duży plus za wnęki przy kołach - bardzo dużo się tam mieści. Podwójna podłoga, schowki po bokach, haczyki - wszystko ok. Regulacja konta oparcia kanapy i możliwość złożenia siedzeń również od strony bagażnika. Według mnie za krótkie są siedziska foteli i kanapy. Poza tym fotele nie mają wystarczającego trzymania bocznego. 4 wyjścia usb - brawo! Rewelacyjne miejsce pod deską rozdzielczą na portfel, telefon albo cokolwiek. Ergonomia stoi na wysokim poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, aczkolwiek zanim się rozpędzi dmuchawa trzeba chwilę poczekać. Nie odczuwam również żadnej różnicy w pracy klimatyzacji w trybie normal i eco. Plus za oddzielne nawiewy z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mazda oferuje bardzo duża miejsca dla kierowcy i pasażerów. Nie brakuje miejsca zarówno nad głową jak i na boki. Optymalnie jest oczywiście miejsca dla 4 dorosłych pasażerów, ale piąty też nie może szczególnie narzekać. Tylnia kanapa ma regulowany kąt oparcia. Fotele mają moim zdaniem za krótkie siedzisko, ale nie nie przeszkadza to aż tak bardzo. Oczekiwałbym jednak większego podparcia bocznego foteli. Bagażnik jest duży, foremny i pakowny.
5,0
Wyciszenie
Bardzo, bardzo dobrze. Jest cicho. Jedynie podczas przyśpieszania (z uwagi na charakterystykę silnika o czym pisałem wyżej) słychać silnik. Nie jest to jednak dźwięk przeszkadzający i jest słyszalny tylko przy wykonywaniu szybszych manewrów. Ato jest doskonale wygłuszone - może to być zasługa tego, że po zamknięciu drzwi nie zobaczycie w środku gołej blachy co oceniam zdecydowanie na plus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wychodzę z założenia, że Jak serwisujesz tak się auto sprawuje. Wiadomo, że koszty serwisu SUV-a będą droższe z uwagi na koszty hamulców, opon, ale myślę, że są na akceptowalnym poziomie. Jedyny większy minus w tym zakresie to koszty ubezpieczenia, które z uwagi na zainteresowanie Mazdami przez amatorów cudzej własności mogą windować cenę wysoko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre auto za odpowiednie do tego co otrzymujemy pieniądze. Może w przypadku tych najdroższych wersji sytuacje oceniłbym inaczej. Tzn. w cenie 160-180 tys zł jednak udałbym się po auto konkurencji z bardziej żwawym silnikiem z turbo. Poniżej tej kwoty Mazda jest klasa samą dla siebie. Polecam!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak. Nic nie trzeszczy, nic nie puka. Czuć, że auto jest dobrze spasowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 II SUV