Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV

Vloper, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKY-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-5 II SUV 2.0 SKY-G 165KM 121kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : auto prowadzi się pewnie i komfort podróży jest zadowalający.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak na ten moment (po roku użytkowania)
5,0
Całokształt
Auto spełnia moje oczekiwania wybrany spośród: Skoda Kodiaq/karoq, Hyindai Tuscon, Peugeot 3008/5008, Mitsubishi Outlander, Nissan X-trail, Subaru Forester. celowałem w rozsądną cenę i rozsądny silnik benzynowy (byle nie małolitrażowa kosiarka) adekwatny też do masy auta. Dodatki takie jak: napęd 4x4 czy automat były drugorzędne. Wszystkie inne wodotryski poza oczywistymi (występującymi powszechnie takimi jak climatronik) były na trzecim planie. w ostatniej rozgrywce była Mazda i Subaru. Ostatecznie padło na Mazdę i jestem zadowolony. Ale obcowanie z nią dłuższe obnażyło jakieś wady co pewnie miałoby miejsce z innymi autami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobry i szkoda że nie ma turbinki :/ Skoda Kodiaq 2.0 l. to jest to ale cena mnie zmiażdżyła... (po spersonalizowanym doposażeniu golas - bez przesady) Nie wiem dlaczego Mazda nie zdecydowała się na turbinę. Czasami na trasie jednak żwawości brakuje
5,0
Skrzynia biegów
choć nie jest to automat, to manual Mazdy jest przyjemny w użytkowaniu! Dla mnie jest na 5. koszt dopłaty do automatu mnie zniechęcił - w mojej ocenie za drogo Japończycy sobie liczą.
5,0
Układ jezdny
na chwilę obecną mam pozytywne wrażenia. samochód dobrze się prowadzi.
3,0
Karoseria
Daję trójkę bo ciężko coś wychwalać po roku użytkowania. W przypadku skorupy trzeba będzie poczekać jeszcze kolejna 2 może 3 lata... Na chwilę obecną pojawiły mi się 3 odpryski, które trzeba było zabezpieczyć. Fakt warstwa lakieru jest bardzo cienka poniżej 100. Jednak czy to przez to te odpryski... jak inni twierdzą? Na naszych drogach jest syf - pełno kamieni. W przedniej szybie mam pełno odprysków i już jeden nadawał się do klejenia. W poprzednich moich autach też były odpryski: Ford, Honda, Opel.
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność jest spoko. Lusterka są wystarczająco duże. Kamera robi robotę i czujniki. w poprzednich dwóch autach nie widziałem maski z przodu ale mam wyczucie zderzaka. w Maździe maskę widać więc dla niektórych to może być dodatkowy +
4,0
Ergonomia
wszytko jest na swoim miejscu. regulacja systemu multimedialnego przyjazna ale mam dwie uwagi: wolałbym USB połączone z systemem multimedialnym nie w schowku podłokietnika ale w dolnej części środkowego kokpitu (tam gdzie przewidziano gniazdko zasilające), SD może być w schowku podłokietnika. Druga sprawa, panel sterowania nawiewem/klimatyzacją - za nisko koliduje z drążkiem skrzyni biegów, panel powinien być z 5 - 7 cm wyżej a sygnalizacja zapięcia pasów i podgrzewanie siedzeń niżej (zamiana miejscami). Setem multimedialny trochę archaiczny... to że CarPlay czy AndroidAuto pojawił się w ofercie Mazdy dopiero po I kwartale 2019 to wtopa dla marki. A to że od klientów którzy kupili Mazdę II przed pojawieniem się tej funkcjonalności każą płacić to wstyd... Ja się szarpnąłem i jestem zadowolony CarPlay zadowolony jestem ale AndroidAuto jakby słaby dopracowany ale to może nie wina Mazdy tylko Androida siermiężny jest w użytkowaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
benzyniak więc daje radę szybko się nagrzewa. klimatyzacja też jest wydajna. W porównaniu z S-Max czy nawet C-Max (posiadałem), Mazda wymiata. 26 lipca 2019 było 38 na termometrze i w aucie dość szybko zrobiło się przyjemnie a stał na parkingu patelni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest komfortowo dla 4 osób. 5 - no w końcu to SUV klasy C więc: fotele pasażera i kierowcy trochę za płytkie. 5 osoba? nie będzie to przestrzeń pełnowymiarowa jak w Peugeot 5008 czy użytkowanym prze zemnie poprzednio S-Max. rodzina moja to 2+2 i nie planuję więcej - auto spełnia moje oczekiwania.
4,0
Wyciszenie
jestem zasadniczo zadowolony jednak powyżej 140/150 km/h albo przy redukcji aby wkręcić na obroty w celu "wykrzesania dynamiki" jest głośno. Co do dużej prędkości powyżej 150 km/h - w końcu to SUV i inaczej będzie niż w sedanie (głośniej) no i nie jest to auto z półki luksusowych, aspiruje do premium ponoć...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
za krótko użytkuję aby coś napisać. Obecnie nie mam kosztów ponad te wynikające z eksploatacji: koszty serwisu w ASO, benzyna - spalanie na przyzwoitym poziomie średnia do wyjechania z salonu 8,2 l/100 km jak bym miał lżejszą nogę to pewnie zszedłbym do 7,5...
5,0
Stosunek jakość/cena
uważam że marka ma renomę i odzwierciedla to mój egzemplarz. w perspektywie czasu mechaniki się nie obawiam. Jedynie zastanawia mnie jak czas posunie skorupę. Czy ruda będzie brylować? co powszechna opinia budzi obawy... Zobaczymy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mechanizm lusterek bocznych - u mnie ten problem się pojawił w obydwu. Podczas pierwszego przeglądu wymieniono w ramach gwarancji. Wieszający się soft Mazda MZD. Podczas pierwszego przeglądu zaktualizowany, już się nie wiesza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 II SUV