W zasadzie jedyne uwagi jakie mam, to zbyt mała elastyczność, oraz nie najwyższych lotów układ audio (nie bose). Poza tym auto naprawdę warte swojej ceny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zbyt mała elastyczność na wyższych biegach.
4,0
Skrzynia biegów
Z jednej strony szybka, lekka zmiana biegów, ale zdarzały się momenty przyblokowania biegu podczas jego wrzucania. Muszę tu jednak dodać, że od momentu odebrania samochodu do dnia dzisiejszego nastąpiła bardzo duża poprawa i może się okazać, że nastąpiło pełne ułożenie skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, auto jedzie dokładnie tak jak sobie tego życzy kierowca. Przy niskiej prędkości nierówności takie jak garby poprzeczne i studzienki potrafią zachwiać pojazdem, ale przy wyższych prędkościach zawieszenie wybiera je bez żadnych szarpnięć.
5,0
Karoseria
Po pierwsze wygląd - ocena jest oczywiście subiektywna, ale mi się to auto po prostu bardzo podoba i uważam, że pod względem designu nie ma za bardzo konkurencji (może alfa romeo stelvio i jaguar f-pace mogłyby tu stanąć w szranki, ale to już zupełnie inny pułap cenowy). Lakier delikatny jak to w autach japońskich, blachy również cieniutkie co czuć podczas mycia czy woskowania (zwłaszcza dach). Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia w miejscach widocznych bez zdejmowania osłon wygląda bardzo solidnie, jeśli jest tak nałożone na całej powierzchni, to jest szansa na brak rdzy przez dłuższy okres.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie jest znakomita - duże lusterka plus tylna szyba dają bardzo dobry ogląd tego co się dzieje za pojazdem, dodatkowo BSM i RCTA uzupełniają informację na temat tego co się dzieje naokoło samochodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno, łatwe sterowanie systemem HMI, klimatyzacja sterowana pokrętłami to dla mnie duża zaleta, pochylane tylne oparcie kanapy, duży foremny bagażnik zarówno przed jak i po rozłożeniu, łatwe sterowanie funkcjami dostępnymi na kierownicy, wygodna pozycja za kierownicą, wygodne fotele (trasa 400 km bez najmniejszego zmęczenia).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bardzo dobrze - w zimie nagrzewa się szybko, przy wyższych temperaturach błyskawicznie schładza wnętrze. Przy ustawieniu AUTO potrafi na początku włączyć dmuchawę na wysokich obrotach co powoduje wzrost głośności, ale po chwili zwalnia i jest cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno dla niskich jak i wysokich osób miejsca jest pod dostatkiem.
5,0
Wyciszenie
Auto komfortowe, dobrze wyciszone tzn. różnica głośności między np. 120 a 160 km nie jest duża przy czym przy 120 jest cichutko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli mówimy o kosztach związanych z eksploatacją, to na razie mogę się wypowiedzieć tylko na temat spalania. Jazda czysto miejska na krótkich odcinkach tj. około 7 km powoduje zużycie ok. 8,8-9,0 litrów na 100km. Autostrada na tempomacie przy mocnym wietrze czołowym przy prędkości ok. 120 km/h to 8,0 l/100km, ta sama trasa przy ładnej bezwietrznej pogodzi i tej samej prędkości na tempomacie to 6,9 l/100km. Na trasie Sanok - Rzeszów podczas jazdy w pełni przepisowej tj. teren zabudowany ok. 50 km/h poza ok. 90 km/h bez tempomatu udało mi się uzyskać wynik 5,3 l/100km - byłem naprawdę mocno zaskoczony na plus.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że cena jest adekwatna to tego co prezentuje sobą mazda cx-5
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać na razie wszystko w porządku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKY-G 165KM 121kW
[l/100km]