Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV Facelifting

Jacek, 9 miesięcy temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Auto dobrze wykonane i komfortowe. Jak na SUVa daje frajdę z jazdy. Napęd AWD radzi sobie na śniegu. Silnik 2.5 zapewnia średnie osiągi ale wystarczające do normalnej jazdy. CX-5 ma już swoje lata jako konstrukcja, ale dobrze się starzeje i jest dopracowana.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wolnossący 190-parę koni, miękka hybryda. Do masy auta jest wystarczający także na autostradę, ale trzeba pamiętać przy wyprzedzaniu, żeby go wkręcić na wyższe obroty. Brzmi nieźle jak na 4 cylindry i jest niezawodny. Obawiałem się miękkiej hybrydy, ale na razie wad nie dostrzegam, a jest zaleta w postaci łatwiejszego rozruchu przy mrozach.
4,0
Skrzynia biegów
Wersja automatyczna działa ok. Klasyczna, 6-biegowa, można by rzec, że przestarzała. Ale działa przyzwoicie.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie. Układ kierowniczy jest precyzyjny a zawieszenie nieco sztywniejsze niż w typowych SUVach, ale dzięki temu czuję się pewnie i sprawia przyjemność z jazdy. Na śniegu i na mokrym nie miałem problemów z przyczepnością.
3,0
Karoseria
Zbyt krótko ją mam żeby ocenić, ale ponoć lakier nie jest zbyt gruby.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w SUVie -jest bardzo dobra. Żona, która nie jest wysoka, chwali sobie ten aspekt.
4,0
Ergonomia
Mazda kupiła mnie przede wszystkim pozycją za kierownicą i tym jak czuję się w kokpicie. Siedzenia wygodne, dużo miejsca i prawie wszystko łatwo dostępne i przemyślane. Jedyne minusy to: nieregulowany podłokietnik (jak jesteś niski(a) i dosuniesz się blisko kierownicy, to łokciem nie sięgniesz podłokietnika) i brak haczyków na zakupy w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa plus nawiewy na tył. Działa bardzo dobrze. Plus za podgrzewane miejsca postojowe wycieraczek na przedniej szybie, dzięki czemu te nie przymarzają do szyby. Kolejny plus za wentylowane i podgrzewane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam czego się w tym temacie przyczepić, ale jestem średniego wzrostu, więc wszędzie mi będzie dobrze. Przestrzeń na tylnej kanapie jest całkiem ok, bagaże też się mieszczą.
4,0
Wyciszenie
Starsze CX-5 podobno były kiepsko wyciszone ale ten model jest przyzwoity. Nieco do klasy premium mu brakuje ale oceniam w tej klasie cenowej. Są lepiej wyciszone auta w tej cenie ale nawet przy prędkościach 140 km/h nie boli głowa i słychać radio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis jest drogi w tej klasie samochodu, ale za to poza przeglądami nie daje powodów do odwiedzania mechanika. Spalanie na poziomie 7.8 l/100km z całego okresu użytkowania. Na autostradzie rośnie do 8.5-9 litrów. Mogłoby być nieco mniej, ale przy 2.5l i AWD do zaakceptowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość zbliża się do premium. Spasowanie i materiały lepsze niż w autach konkurencji (cenowej) a przy tym 6 lat gwarancji i niezawodność.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek do tej pory. Wcześniej 5 lat jeździłem mazdą 3 i też nic się nie psuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek do tej pory.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda CX-5 II

Liczba wpisów: 23

Mazda CX-5 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda CX-5 II SUV Facelifting