Samochód użytkowany w aktywnej turystyce, 75% autostrady - zwykle z nartami w boxie dachowym lub rowerami na haku, 25% miasto. Zakupiony w sposób przemyślany pod w/w funkcje. Kocham to auto, jego estetykę, jakość wykonania i parametry użytkowe. Uszyty pod moje wymagania. Mam drugi samochód do miasta. Pozbędę się go bo stoi nieużywany. Drobne uciążliwości: brak podgrzewanej szyby przedniej, przycisk wyboru kamer po lewej stronie pod kierownicą a jego miejsce powinno być w okolicach wybieraka trybów jazdy lub pod ekranem. Tyle. Jeśli kogoś interesuje realne zużycie paliwa to raport z ostatniej chwili, 2920 km: 90% autostrada, 10% krótkie dojazdy alpejskie. 4 dorosłe osoby, bagażnik załadowany całkowicie i w boxie 4 pary nart, butów i łyżew. Prędkość przelotowa 130 km/h. Średnie spalanie z trasy 9,2 l/100km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak sprężarki i miękka hybryda. Wreszcie nie wyłączam start-stop.
5,0
Skrzynia biegów
Miałem dobrą DSG. Ta Mazdy jest szybsza. Widocznie oprogramowanie nie przewiduje już kagańca WLTP.
5,0
Układ jezdny
Idealny kompromis jędrności i komfortu.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Oparcie tylnej kanapy dzielone 40/20/40. Dlaczego nie jest to standardem?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja foteli okazuje się przydatna. Brak elektrycznego ogrzewania szyby przedniej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Jest przyzwoite ale można lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Producent przewiduje wymianę oleju silnikowego co 20 tys. kilometrów. Ja wymieniam 2 razy częściej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym za to cudo jeszcze dodatkowe 20 000 zł. Może więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
[l/100km]