Przesiadłem się z Honda Civic iX co od razu dyskfalifikuje jakiekolwiek porównania, oba auta są zupełnie inne, nieporównywalne. Nie byłem fanem SUVów ale soę przekonałem, nie dlatego że Mazda ale ogólnie ma to sens, siedzi się wysoko, zawieszone wyzej bez obaw o krawężniki, większe doły i pobocza nie stanowią problemów, trochę kolcek ale jest ok. Naped na cztery i automatyczna skrzynia zostaną ze mną na zawsze.
CX-5 jest bardzo fajnym autem, super wykończonym w mojej wersji, naprawdę niewiele odstaje od premium ale premium to to nie jest tak jak i cena jest wszystko się zgadza, czy kupiłbym jeszcze raz, pewnie tak, nie ma za dużo aut w tej cenie, wyposażeniu i rozmiarze a do tego bezawaryjność, bardzo fajnie się sprawdza w dalekich wyjazdach
jest ok, spokojnie mogę polecić, przebieg 11k i pół roku użytkowania
Wrażenia
5,0
Silnik
2,5l, 193KM i mniejszy być nie może, nawet dobra kultura pracy, ze skrzynią automatyczną i ustawieniu standard nie poci się praktycznie nigdy, na sport obroty trochę bardziej wskakują wyzej ale ogólnie pracuje... spokojnie, bez spinania się, nawet w standard jak przyciśniemy mocno gaz to nie ma dochodzimy do czerwonego pola.
4,0
Skrzynia biegów
jest ok, nie szarpie, redukuje i zmienia w miarę ok, wygoda w jeździe - jaka by nie była ale jest to automat, nie kupię już manual. Co mnie zdziwiło, że podczas ruszania nie ma laga, wciskamy gaz i rusza prawie jak z manualem, bałem siętego że na rondzie czy włączająć się do ruchu będzie z tym problem ale jest ok
4,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 robi robotę, gorąco polecam, a jak teraz spadł śnieg to już w ogóle jest super, na mokrym też dobrze sobie radzi.
Auto ogólnie jest bardziej przednionapędowe, robiłem testy na śniegu i w trzech dostępnych trybach (na mokrym tak samo), mocne naciśniecie gazu i przekręcają się przenie koła 1 lub 0,5 raz i dołącza się tył, w offroad jest ok, startuje na cztery od razu. Jak dodajemy gaz mocno ale przyrostowo to daje radę bez uślizgu przednich kół.
4,0
Karoseria
duży, wygodny na trasę
Komfort
5,0
Widoczność
jest ok, kamery 360 robię robotę, bardzo dobra rozdzielczość
5,0
Ergonomia
posiadam wersję Enzo więc wszystko co potrzeba a nawet więcej, tak, ja też myślałem że większość rzeczy jest zbednych ale tak nie jest. Wentylacja i pogrzewanie foteli przy skórze - obowiązkowe, adaptacyjne led - wow! nagłośnienie Bose - super, adaptacyjny tempomat - fajna sprawa, line assist - jest, nawet trzyma tor jazdy ale bez szału, autostop - najlepszy z jakim miałem doczynienia, autohold, asystent jazdy w korku - po prostu auto samo jedzie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje, chłodzi, duzą zaletą są podgrzewane fotele oraz wentylowane dla kierowcy i pasażera
ustwiałem na AUTO 22C przy zakupie i tak cały czas jest.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jestem dwumetrowcem więc jest ok
3,0
Wyciszenie
jest ok
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
dobrze wycenione auto, max opcja z szyberdachem i napędem na cztery 204k pln (teraz 219k), BMW X3 - bo to ten sam rozmiar, to już +300k przy takim samym wyposażeniu ale z lepszym silnikiem i skrzynią, Audi czy Mercedes podobnie
ogólnie jest ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowe auto po nastu liftingach, nie ma i nie powinno nic się zapsuć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie dotyczy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G 194KM 143kW
[l/100km]