Świetne auto, przebija konkurencje nie tylko wyglądem, jak rownież osiągami i niezawodnością. Jak czytam jakieś opinie negatywne, ciężko mi w to uwierzyć...
Posiadam auto 3 lata zrobiłem nim w tym czasie ponad 150 tysięcy km, oprócz wymiany oleju nic się nie działo, w między czasie skończyły się tarcze hamulcowe i wymieniłem na tańszy zamiennik i tu był błąd. Kierownica biła itd. Skończyło się na tym ze wymieniłem tarcze jeszcze raz na droższe, lepsze i było OK. Auto kupiłem 4 letnie importowane z Włoch, poobijane i polakierowane kilka elementów, z przebiegiem 150 tys. Użytkowałem ponad 3 lata, przebieg podwoilem. Auto sprawdzało się świetnie, była to najbogatsza wersja wyposażenia. Auto wymieniłem w 2020 na Toyote Rav 4. 2019 rok 2.5 hybryda. Żałuje wymiany, auto nie jedzie, nie wyglada, a do tego wersja uboga. Przebieg 100 tysięcy i tarcze się skończyły, hybryda oprócz iluzorycznych oszczędności paliwa nie oszczędza paliwa, pali 2-3 litry wiece niż Mazda... auto prowadzi się niczym wóz drabiniasty, wynosi z zakrętów, jest toporny i mało komfortowy. Zła wymiana, chyba wrócę do Mazdy
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny, bezproblemowy, świetne osiągi przy normalnym spalaniu. Fajna kultura pracy. Trasa na Chorwację z Polski przy średniej prędkości 140 km/h wyniosła 6.5-7.0 litrów. Auto 175KM z manualna skrzynia. Kiedyś miałem Lexusa Is diesla to nie ważne od prędkości palił 10 litrów ....
5,0
Skrzynia biegów
Manual przy silniku 2.2 diesle 175 km.
Bezproblemowo
5,0
Układ jezdny
Świetny, precyzyjny, trwały i nie drogi w naprawie
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń, pomimo kilku czesci powtórnie lakierowanych, bo auto poobijane prze imigrantów, na przestrzeni kilku lat nic się nie działo
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna, lusterka robią robotę do tego kamera i czujniki, ciężko czegoś nie zauważyć
5,0
Ergonomia
Żadnych zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę. Do tego grzane skory, mega przyjemne w zimę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca, mam 190 cm, ponad 100 wagi i żaden problem z tylu w komplecie czy z przodu.
4,0
Wyciszenie
Zawsze chciało byś się ciszej. Ale to SUV i auto średniej klasy, za 170K nowe nie można więcej wymagać. Jeździłem nowym Mercedesem SUVem za ponad 500K było trochę ciszej ale przepaść cenowa...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma sensu kupować najtańszych zamienników, przekonałem się na tarczach hamulcowych, natomiast zamienniki markowe dają radę. Koszty remontów do zaakceptowania. Na szczęście pod tym względem to nie mercedes który jest zawsze drogi w remoncie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mazda Świetny stosunek. 10/10
Wymieniłem na Toyote to 7/10
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
3 lata użytkowania - 150 tysięcy km zrobione osobiście i 150 tysięcy przez poprzedniego właściciela i 0 poważnych usterek. Wiadomo życzy eksploatacyjne się kończą (klocki, tarcze, końcówki zawieszenia)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
[l/100km]