Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Zed, 9 lat temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-5 I SUV 2.2 SKYACTIV-D  175KM 129kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,46
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest dynamiczny i ekonomiczny i lubię go nawet mimo wad dpfu.
5,0
Całokształt
Samochód spełnia moje oczekiwania. Jest zarówno dynamiczny jak i komfortowy. Nie ma poważniejszych wad co w dzisiejszej motoryzacji nie jest oczywiste.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo mocny, bez problemu radzi sobie z napędem samochodu. Niestety niższa nota należy się za problemy z wypalaniem filtra dpf. Następuje ono nadzwyczaj często co objawia się zwiększonym zużyciem paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna działa płynnie i pasuje do tego silnika. Producent deklaruje że działa równie szybko jak dwusprzęgłówki. Jeździłem dsg i jest szybsza, ma też tryb sport czego w Maździe brakuje. Tryb manualny to raczej gadżet. Ale i tak jest świetna
5,0
Układ jezdny
Tu także należy się maksymalna nota. Pewnie znajdą się tacy, którzy lubią komfortowe bujanie, ale każdy kto jeździł suvami wie co to znaczy niebezpieczne nurkowanie samochodu. Mazda CX-5 jest dość twarda, ale rekompensuje to bardzo pewnym i bezpiecznym prowadzeniem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Problemy z cofaniem rozwiązuje kamera. Lusterka godnej wielkości.
4,0
Ergonomia
Jak na japoński samochód wnętrze jest nadzwyczaj ładnie i rozsądnie zaprojektowane. Nie brakuje jednak irytujących braków min. automatycznego ryglowania drwi, regulowanego podłokietnika czy ładniejszego oświetlenia wnętrza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu. Jednak w mroźne dni samochód za długo się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu w sam raz. Wbrew deklaracjom bagażnik raczej nie ma pojemności 500l. Plus za świetną roletę bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla jest nieźle. Zachar musiał testować popędzony przez testerów egzemplarz. Natomiast przeszkadzają szumy opływające nadwozie i te nieszczęsne drgające lusterka (to jak wstydliwa acz niegroźna choroba weneryczna - dziwie się że Mazda nic nie zrobiła w kwestii tych lusterek).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest ekonomiczny w mieście i na pozamiejskich trasach, ale jak większość suvów/crossoverów raczej nie nadaje się do jazdy autostradowej, bo staje się głośny i dużo pali.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wszystko można wytłumaczyć wyższą akcyzą na duże pojemności. Cena jest nieco za wysoka. Jedynie w wersji Skypassion można ją wytłumaczyć wyposażeniem, dlatego taki wariant wybrałem i nie polecam innego. Japończycy chcę pozycjonować Mazdę jak markę premium. Jeszcze trochę im brakuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas jazdy komunikat "low oil pressure..." assistance i po dwóch godzinach samochód do odbioru. Szukającym teorii spisku polecam fora o wycierających się wałkach. W mojej ocenie obecnie to problem dpf. Niestety trzeba się dobrze zastanowić czy warto inwestować w silnik diesla. Dobrze że chociaż do Mazdy nie trzeba tankować Adblue. (sic). Aha rozkalibrował się czujnik martwego pola w lewym lusterku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 I SUV 2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 I SUV