Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Andrze z Bydgoszczy, 5 lat temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda CX-5 I SUV 2.2 SKYACTIV-D  150KM 110kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,00
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Fajne zwieszenie. Twarde i ze sportowym charakterem. Świetnie auto się prowadzi. Super układ kierowniczy. Mało pali, jak na duże auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Coś mi nie grało ze współpracą silnika ze skrzynią. I to nie tylko moja Mazda tak miała. Każda, jaką jechałem (2 sztuki).
2,0
Całokształt
To już nie ta sama Mazda, którą kupowało się 20 lat temu. Zgadzam się z wieloma opiniami tutaj, jak fatalna blacha, lakier, sporo pierdół, które psują całokształt auta. Kupiłem CX-5 bo jest bardzo ładna. To w sumie tyle - jedyna zaleta... Acha, jeszcze do zalet zaliczę układ jezdny, bo auto fajnie jedzie i dobrze trzyma się drogi. Wiele bardzo pozytywnych ocen tutaj od innych użytkowników bierze się w dużej mierze stąd, że to np. ich pierwszy SUV itd... I wtedy jest WOW!!! CX-5 to mój n-ty SUV więc mam bardzo dużą skalę porównawczą. Była CR-V, RAV4, X-Trail, Murano, Jeep Cherokee, Kia Sportage, Hyundai X-35, BMW X3.... Auto mało pali. W mieście 7 litrów, w trasie 7-8 litrów. Uwaga, po przekroczeniu 130 km/h chyba włącza się jakiś automatyczny układ gubienia paliwa, hahaha. Auto zaczyna strasznie dużo palić. Do 130 km/h jest spoko. Zadowoli się 8 litrami ropy. Powyżej 130, to chyba ze 12 litrów chleje. Moja CX-5 to rocznik 2013, absolutnie bezwypadkowa. Byłem drugim właścicielem. Kupiłem auto z przebiegiem 98 tys. km.
Wrażenia
3,0
Silnik
Fajnie się zbiera i jest bardzo cichy, jak na diesla. Ale przybywający olej w silniku to jakieś nieporozumienie (diesel przedostający się do układu smarownia). Ponoć tak mają wszystkie CX-5 i 6 w dieslu. Szok.
3,0
Skrzynia biegów
Beznadziejna. Haczące biegi, głupie przełożenia. Głośne sprzęgło, auto się trzęsie na półsprzęgle podczas parkowania.
5,0
Układ jezdny
Super. Auto śmigało jak po szynach. W zakrętach jak osobówka. Rewelacja. Hamulce spoko, ale potrafią trzeszczeć podczas ruszania pod górkę jak układ "wstrzymuje" auto na wzniesieniu. Układ kierowniczy, wspomaganie - pierwsza klasa. Auto jedzie prosto jak jedzie się szybko, kierownica ładnie "sztywnieje". Nie to co w Nissanie Kaszkaju czy Renault Kajar - tym się nie da jeździć - kierownica luźna przy każdej prędkości.
1,0
Karoseria
Tutaj SZOK!!!! Blachą z CX-5 można by owijać czekoladę... Tragedia. Lakier? Jak plastelina. Dotkniesz gołą ręką i są rysy. Oj panowie z Mazdy... Tutaj się nie popisaliście.
Komfort
4,0
Widoczność
Spoko. I do przodu i do tyłu OK. Słupki trochę grube, ale ogólnie elegancko. Miałem kamerę cofania + czujniki dookoła - perfekcja.
2,0
Ergonomia
Do schowków w drzwiach mieści się tylko ew. zużyty bilet parkingowy - kpina. Ogólnie wnętrze nudne i trzeszczy jak się zrobi zimniej. Normalnie jak w Trabancie. Wyświetlanie godziny jak w kalkulatorach z lat 80-tych. Brak wskaźnika temp. silnika. Żeby wyłączyć podgrzewanie foteli, trzeba nacisnąć przycisk 3 razy. Oba fotele - 6 razy. Czyli jedziesz i musisz sięgnąć w głupie miejsce, obok wajchy biegów i naciskać przyciski 6-krotnie jeśli grzejesz na minimalnym ustawieniu. Lusterka boczne drżą podczas jazdy na autostradzie, maska faluje (poważnie!!!!). Woda dostaje się do komory silnika poprzez nieudaną uszczelkę pomiędzy grillem a maską. Fotele supełnie nie trzymają w zakrętach. "Miota tobą jak szatan" podczas pokonywania zakrętów. Czaicie takie klimaty? Jest jeszcze mnóstwo rzeczy, których nie pamiętam tak z marszu...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja spoko. Ogrzewanie nieprzewidywalne - bardzo niedokładne. Klima działała sprawnie i nadmuchy rozprowadzały powietrze równomiernie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo dla kierowcy i pasażerów. Jestem niewysoki, 172 cm, więc absolutnie nie narzekałem na przestrzeń.
1,0
Wyciszenie
No tutaj to już Mazda CX-5 i 6 słynie z tego, że głośno jest jak w Tarpanie. Poważnie - głośno strasznie. Wyciszenia w okolicach nadkoli brak. Okropny "efekt uchylonego okna" podczas jazdy na autostradzie. Ponoć poprawili to w wersji od 2015 roku. Wyciszenie komory silnikowej super. Silnika prawie nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tania w utrzymaniu. Mało pali, części zamienne nieoryginalne tanie.
2,0
Stosunek jakość/cena
2 gwiazdki tylko. Auto drogie, a dostajemy naprawdę straszną "chińszczyznę". Niby produkowane w Japonii. Może jest jakaś inna Japonia, o której nie wiem?!?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuło w sumie przez 2 lata jazdy i zrobienie CX-5 32.000 kilometrów nie stanowiło problemu. Kupiłem auto z przebiegiem 98 tysięcy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych nie było. Auto nigdy nie zostawiło mnie w trasie. Nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka awaryjna. Lałem i jeździłem. Krótko po kupnie musiałem wymienić łączniki z przodu bo stukały.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV