Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

powerman sport, 12 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Łatwość obsługi elementów wyposażenia.
5,0
Całokształt
Jedyne co bym zmienił to obicie tkaniną podłokietników drzwiowych kierowcy i pasażera. Wolał bym miękie ale z dermy. Na czarnej tkaninie każde przeciągnięcie łokciem zostawia biały ślad. Wyczuwalna jest też lekko twarda krawędź po spodem i prognozuję po 3 latach jej przetarcie. Mam nadzieją, że to będzie jedyna rzecz do wymiany. W innych pojazdach takie wykończanie jest pod tkaniną zaokrąglone o tu Japończycy coś chyba przegapili.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje jak szwajcarski zegarek. Można na wysokich biegach jechać relatywnie wolno, przy ok.2.500 obr/min,czego nie tolerują silniki diesla. Przy tej technice jazdy występuje wrażenie słabej elastyczności, ale kto bogatemu zabroni kręcić do 4 czy 5 tys. obrotów. Idzie wtedy jak burza i tak samo pali. Wybór należy do ciebie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak w masło.
5,0
Układ jezdny
Doskonała reakcja, wspomaganie itd. Doskonała amortyzacja ale bez przechyłów czy bujania auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu- wyjątkowo dobra jak na SUV.
5,0
Ergonomia
Na najwyższym poziomie. Intuicyjna obsługa. W poprzednim aucie po 8 latach 30% nie nauczyłem się nigdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wzorowe rozwiązania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak elektryki sterowania fotelami . Opis nawigacji tylko po angielsku. Ale to może zaleta,bo trzeba się podciągnąć.
5,0
Wyciszenie
Nie mam zwyczaju kręcić obrotów pow. 3500, więc dla mnie cicho jak w kościole.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po 400 km jazdy AOW + 300 miasto +300 trasa komputer wskazuje 7,9 l/100km. Nie ścigam się jednak na ulicach i w trasie na razie max. 130km/h.Wykorzystuję jednak energię rozpędzonego pojazdu. Przy \"sportowej\" technice wyjdzie pewnie 12 l,ale z takim zacięciem lepiej kupić nie 1,5t SUV lecz coś mniejszego.Jeżdżę bez przerwy już 33 lata i powiem tak : od 7 - 14 l a spalanie w 90% zalężne od techniki jazdy. W dieslach technika nie ma aż tak dużego wpływu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie porównywlane do Audi czy BMW tylko 30% tańsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 1000 km ?
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 1000 km ?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda CX-5 I SUV