To był świadomy przekalkulowany zakup, przy budżecie jakim dysponowałem, Mazda CX-5 to najlepsze co mogłem kupić. Po dwóch latach auto mnie ani razu nie zawiodło i tak też bym określił je jednym przymiotnikiem - niezawodne. Spalanie przy tej masie auta uważam za naprawdę niskie (licznikowe 7,5, realne w granicach 8). Świetnie sprawdza się na polnej ponad kilometrowej drodze do domu, która często zamienia się w pełny błotnych kolein to przeszkód - bardziej dzięki wysokiemu prześwitowi, aniżeli napędowi AWD, który do tej pory być może i włączył się parę razy, ale niezauważalnie. Auto daje niesamowity komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa, świetne światła, pewnie pokonuje zakręty. Z pewnością jednak ma jedną wadę - fatalne wyciszenie, jeśli kogoś to bardzo drażni to cx5 nie będzie dobrym wyborem - na trasach szybkiego ruchu jest niestety nieprzyjemnie - człowiek instynktownie podkręca muzykę/radio i po paru godzinach takiej jazdy wychodzi z bólem głowy. Dla tych, którzy rzadko pokonują długie trasy na pewno polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
przy miejskich prędkościach jest w porządku, w niezabudowanym znośnie, ale już głośno, na ekspresówkach szumi i huczy, na autostradzie w radiu brakuje skali aby zagłuszyć hałas. Fatalne wyciszenie to chyba najpoważniejsza wada tego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacyjny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
[l/100km]