Silnik
: Auto udane i może być dobrym przyjacielem rodziny na długie lata. Cena adekwatna do wartości.
4,0
Całokształt
Dobrze i solidnie wykonany dosyć obszerny japoński SUV.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dwulitrówka elastyczna i dosyć żwawa
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i nie przeszkadza silnikowi rozwijać moc
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń w połączeniu z napędem 4x4. Zauważyłem, iż wersja przednionapędowa jest silnie podsterowna w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu za pośrednictwem kamery cofania o bardzo dobrej rozdzielności, ale zbyt małym ekranie(przed liftem) oraz za małym kącie. Dobra praca czujników parkowania przednich i tylnych.
4,0
Ergonomia
Zasadniczo wszystko na swoim miejscu. Największy mankament (dotyczy podobno każdej mazdy) to spryskiwacz szyby przedniej. Powyżej 80-tki zmywa drogę po bokach, ale nie szybę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie grzeje, klima chłodzi. Bez zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tych rozmiarach auta dobre wykorzystanie przestrzeni kabiny z przodu i z tyłu.
2,0
Wyciszenie
To największa wada cx-5. Jest głośno, a im szybciej tym coraz głośniej. Powyżej 150km/h ryk!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania auta nie zrujnują budżetu domowego.
4,0
Stosunek jakość/cena
Do zaakceptowania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem ze składaniem prawego lusterka-wymieniono mechanizm-gwarancja.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana końcówki drążka kierowniczego-gwarancja
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
[l/100km]