Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Łukasz, 8 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Mój pierwszy SUV. I na razie ostatni ;-) Następne auto to będzie Skoda Superb - 190km, DSG, 4x4. CX-5 to bardzo fajne auto - dobrze wyposażone, duże w środku z pojemnym bagażnikiem. A przede wszystkim wykonane w Japonii - to ma duże znaczenie, że nawet opony są "made in Japan". Jakość bardzo dobra. Używam jako auto służbowe oraz na 2-3 wyjazdy wakacyjne i sprawdza się w obu rolach bardzo dobrze. Bardzo dobre światła biksenonowe i skrętne. Mały bak - tylko 58 l! Nie wiem czy tylko ja tak mam, ale WSZYSTKIE nowe SUVy mają coś z tego modelu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo niskiej jak na SUVa masy swoje waży, a poza tym swoje gabaryty ma. A więc silnik troszkę zbyt słaby, szczególnie na autostradzie - powyżej 130 dynamika słaba i trzeba patrzeć w lusterka aby nie zajechać komuś niepotrzebnie drogi ;-) Ale spalanie robi wrażenie - średnio 8.0 l/100km. Ale bak mały i zasięg tylko 600 km. Jeżdziłem wersją 2,5 192 km po FL - dynamika dużo lepsza, ale średnie spalanie powyżej 10 litrów...
4,0
Skrzynia biegów
Dla mnie ok - zmienia biegi płynnie i szybko. Wyzwaniem są prędkości powyżej 130 - po wciśnięciu pedału do oporu czasem następuje szarpnięcie, tak jakby dołączona została tylna oś. Szarpnięcie naprawdę duże - pasażerowie natychmiast pytają: co to było?!
4,0
Układ jezdny
Jest ok, ale na zimowych kołach (17") bardziej komfortowo. Na std 19" wyraźnie sztywniej i bardziej "rzuca" samochodem. Ale trakcja bardzo dobra - w połączeniu z napędem 4x4 prawie ideał. Niestety, ostatnie zimy nie pozwoliły na testowanie na lodzie i śniegu z racji ich braku... W błocie i na mokrym - ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki A wymuszają czasem wychylanie się aby zobaczyć czy za nimi czegoś nie ma. Z tyłu kamera, czujniki i z przodu i z tyłu - pomagają. Warto wybrać przyciemniane szyby - wnętrze mniej się nagrzewa. Wolne odparowanie przedniej szyby.
4,0
Ergonomia
Fotel kierowcy - bardzo dobry, mimo że mam 186 cm wzrostu. 700 km jednego dnia to nie problem. Na tylnej kanapie uchwyty ISOFIX schowane głęboko i na początku bardzo trudno było zamocować foteliki. Przycisk START całkowicie schowany za kierownicą. Wygodne sterowanie systemem rozrywki/nawigacji - dotykowo i pokrętło. Miejsce tylko na JEDEN kubek z przodu - pasażer trzyma swój w ręku ;-) Duży i ustawny bagażnik z roletą przymocowaną do klapy, która mogłaby ponosić się wyżej - parę razy uderzyłem głową...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zbyt wolne odparowanie przedniej szyby. Klimatyzacja wydajna i dość cicha. Ogrzewanie siedzeń - dobre z trzystopniową regulacją. W lato klima w trybie AUTO cały nadmuch kieruje na twarz kierowcy i pasażera z przodu - na dłuższej trasie to przeszkadza i trzeba interweniować ręcznie lub przestawić nawiewy. Brak nawiewu na tylną kanapę - jak są dzieci to nawet lepiej, ale lepszy byłby nawiew, który można wyłączyć lub zamknąć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest bardzo dużo: dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci (6 i 9) mieszczą się swobodnie wraz z bagażami na dwutygodniowy wyjazd. Z autem dostałem bagażnik dachowy, którego nigdy nie użyłem...
3,0
Wyciszenie
No i tu jest problem. M.in. dlatego kolejne auto to nie będzie CX-5. Na autostradzie przy 160 km/h to 73 dB (mierzone telefonem, ale zawsze). Maksymalna prędkość przy której można swobodnie rozmawiać to 130 km/h. Jeszcze gorzej wypada komunikacja z pasażerami na tylnej kanapie. Jeżdżę dużo (ok. 50 000 km/rok) a autostrad przybywa i podróżowanie z prędkością 160 km/h zdaża mi się coraz częściej i ten hałas mi po prostu przeszkadza. Testowałem model po FL, zarówno diesel jak i benzyna, i nie jest dużo lepiej. Po prostu auto ma dużą bryłę, lusterka i stąd ten hałas. Przy wyższych prędkościach diesel jest zdecydowanie cichszy, ale to i tak nie jest poziom aut klasy C i D (nowa Corolla, Superb)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik benzynowy, uważam że spalanie jest ok. Jedna szyba - przednia - uszkodzenie kamieniem (koszt 1500 złotych). Poza tym tylko koszty przeglądów co 20 000 km. Bardzo drogie opony zimowe 19". Ale zamiana na 17" daje duże przekłamania na prędkościomierzu - powyżej 10 km. No i auto wygląda trochę gorzej ;-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto za 150 000 złotych - jakość odpowiada cenie. Tym bardziej, że to model produkowany w Japonii. Lakier bardzo miękki - po trzech latach jazdy po naszych drogach i myjni automatycznej wymaga detailingu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Osłona słupka A po stronie kierowcy potrzaskuje od czasu do czasu. Ale moim zdaniem to skutek działania serwisu podczas zakładania czujników ruchu do alarmu - pewnie uszkodzili mocowanie i stąd te hałasy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od zeszłego roku pojawia się komunikat dotyczący obsługi akumulatora - check battery system management z czerwonym wykrzyknikiem. Komunikat, który znika po doładowaniu akumulatora. Moim zdaniem to skutek systemu start-stop. Działa dobrze, ale akumulator wykańcza...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV