Jak to w SUV-ie na 6 biegu wyprzedzanie raczej niemożliwe mułowate. Po redukcji na 5 odzyskuje kopa i spokojnie można wyprzedzać. Rozpędzone ciągnie raczej nieźle
5,0
Skrzynia biegów
OK. Dobrze zestrojone biegi, same wchodzą bez siłowania.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w SUV-ie. Dużo pomagaja czujniki parkowania i oczywiście kamera cofania. Inaczej widoczność do tyłu raczej kiepska
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok kolega wzrost 2,05 bez problemu jechał z tyłu w trasie ok. 315 km.
4,0
Wyciszenie
Zimny silnik nim złapie temperaturę trochę wyje, jakieś 1 max. 2 min potem OK.
W prędkościach "autostradowych" przeszkadza szum powietrza szczególnie z przody opór lusterek bocznych. Trzeba podkręcić radio inaczej nie słychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie OK. Nie jestem typem kierowcy rajdowego. Mój styl jazdy raczej spokojny wskazania trybu mieszanego miasto/drogi poza miastem komputer pokazuje 8,4 litra na 100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK poza tym że jak jest poniżej 6 stopni automat wycieraczek wariuje i trzeba wyłączyć tryb auto. Ale może jest trochę rosy na czujniku i dlatego czujnik reaguje jak na deszcz.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wskaźnik temperatury - Mazda CX-5 totalna porażka. Już sama instrukcja wskazuje ze coś nie jest tak. Czujnik nie mierzy lub wskazuje nieprawidłoą temperature jeżeli samochód stoi, jeżeli jedzie za szybko (ile kmh?) albo za wolno (ile Kmh?), albo jest za zimno albo za ciepło. Generalnie niedoróba wskazuje 4 stopnie wiecej niż jest. Niby da sie z tym żyć ale w samochodzie za 130 TPLN to porażka.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
[l/100km]