Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 I SUV

Monitor74, 12 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-5 I SUV 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Pomimo \'naszpikowania\' elektroniką łatwo jest się nauczyć obsługi tych wszystkich systemów, ja lubię aktywnie korzystać z wyposażenia.
4,0
Całokształt
Mniej więcej tego trzeba oczekiwać od samochodu w 21. wieku. Szkoda jedynie, że Mazda nie była na tyle odważna, żeby od razu zaproponować napęd hybrydowy. To zabrałoby mi parę argumentów do oceny nie na 5*. Jest to bardzo nowoczesny samochód, dobrze wykonany i daje WIELE przyjemności z rozsądnej jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trochę śmieszny klang przez pierwszą minutkę po uruchomieniu zapłonu, nieco jak w dieslu, choć leję do niej benzynę... potem bardzo kulturalna praca i duża moc!
4,0
Skrzynia biegów
Brak mi dwóch oporów w pedale gazu, przydatnego rozwiązania, które mają niektóre inne auta; pierwszy opór pozwala na kulturalne przyśpieszanie, bez redukcji; pokonanie go wyzwala całą moc z układu napędowego. Tu naprawdę tego brakuje i trzeba chwili, żeby się nauczyć ruszać/przyspieszać bez wycia i niepotrzebnej redukcji biegów przez skrzynię automatyczną.
5,0
Układ jezdny
Nie mogę powiedzieć na razie złego słowa, choć układ 4x4 jest tajemniczy w swych cechach, z instrukcji obsługi również nie wynika, kiedy się włącza i jak jest zestrojony. O dziwo, trochę twarda i głośna przy pokonywaniu małych przeszkód w mieście przy niewielkiej prędkości, typu niewielki krawężnik czy śpiący policjant. W trasie się tego nie zauważa, w prawdziwym terenie jeszcze nią nie byłem, ale to w końcu nie auto terenowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Okay, oczywiście, jak w wielu innych autach, przedni słupek prawy ogranicza ukradkowo widoczność przy skręcie w lewo, więc lepiej się pogimnastykować i nieco przechylić, żeby się upewnić, że żadne auto nie przemieszcza się zbieżnie w \'martwym\' polu, czyli za słupkiem...
4,0
Ergonomia
Nic nie można zarzucić, no może powinny być dwa uchwyty na kubki i dwa schowki na okulary. Schowek \'na rękawiczki\' przed pasażerem jest bardzo pojemny. Świetnym pomysłem było też takie zaprojektowanie schowków w drzwiach, że w każdym mieści się 1,5L butelka z wodą mineralną! Brawo!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa w swoisty sposób: jak się chce szybko schłodzić wnętrze, trzeba ustawić dużo niższą temperaturę niż faktycznie żądana, inaczej klima działa bardzo dostojnie... po osiągnięciu komfortowej temperatury można sobie ustawić żądaną wartość i jest okay. Poza tym bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać, nic ująć. KOMFORTOWO.
5,0
Wyciszenie
Nie wiem, z jakimi samochodami moi niektórzy poprzednicy tu porównywali mazdę cx-5; moim zdaniem, jest bardzo cicha i to zarówno na jałowym biegu (i-Stop w standardzie) :-), jak i w czasie jazdy, nawet z dużą prędkością na autostradzie. Okay, zgodzę się, że powyżej 160 km/godz. jest głośniej nieco, bo automatyczna skrzynia redukuje do piątki, po prostu ten samochód nie umie jechać na szóstce powyżej 165/godz. No ale w RP i tak nie wolno tak szybko jeździć... ;-) a w RFN byłem nią tylko raz, spisała się świetnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wartości podane przez producenta nijak się mają do naszych warunków drogowych czy stylu jazdy w kraju... Do każdej wartości dodałbym trzy+ litry/100km (!); na trasie: 8,2 to rekord ekonomiczności... ;-( , autostrada: 12-13 l/100km, miasto - Warszawa, krótkie przebiegi: 11,5-13,5 l/100km. Ale w końcu to SUV 4x4 w automacie i ponad 150KM, cudów nie ma, szkoda tylko, że producent/importer obiecują te cuda.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, każdy chyba znajdzie odpowiednią dla siebie wersję...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nawigacja TomTom nie oferuje na terenie kraju pełnej funkcjonalności (LIVE, Traffic HD itp.). Ponadto, jeśli chce się korzystać z usług LIVE, które NB są bardzo przydatne w Niemczech i innych krajach z rozwiniętą siecią dróg, trzeba osobno płacić, dodatkowe 200+ PLN.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 I SUV