Inne
: Kilka rzeczy: wygląd, zawieszenie, układ jezdny, układ hamulcowy, wygoda.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto w swojej klasie i cenie. Byłoby idealnie gdyby Mazda wypuściła wersję z ok 200 KM albo nawet trochę więcej. Ww wersji SkyPassion z maksymalnym wyposażeniem oceniam ogólnie na bardzo udany zakup.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest moim zdaniem nieco za słaby jak na tak ciężkie auto chociaż jest bardzo dynamiczny. Ogólnie kulturę pracy oceniam wysoko. Elastyczność również nie najgorzej. W mieście zarówno elastyczność jak i kultura pracy oceniam bardzo wysoko. Natomiast na długiej trasie (ponad 5000 km) na 6 biegu elastyczność mocno spada zwłaszcza przy prędkościach powyżej 160km/h. Silnik jest za to moim zdaniem ogólnie bardzo cichy.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótka, sportowa skrzynia, dobre przełożenia. Nie miałem problemów ani na trasie ani w mieście. Tempomat jest rewelacyjny. Celowo wybrałem manualną bo lubię kontrolę nad autem i nie narzekam.
5,0
Układ jezdny
Absolutny hit w mojej Mazdzie. Przyczepność na drodze, kontrola jazdy, kontrola hamowania i na zakrętach to bajka. Starty z bardzo stromych uliczek w Monte Carlo o które się obawiałem były bezproblemowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna nie miałem żadnych problemów.
5,0
Ergonomia
Dla mnie egonomia CX-5 to jej duży plus. Japoński minimalizm, układ, dostępność wszystkich przycisków, kontrola nad każdym elementem auta z siedzenia kierowcy, wygoda - to wszystko powoduje że autem rewelacyjnie jeździ mi się zarówno w mieście jak i na częstych wyjazdach za granicę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo silna, szybko działająca i oszczędna - w wersji ECO - klima. Z mojej strony brak wad może poza nieco utrudnionym czasem ustawieniem idealnej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 190 nie mam zupełnie na co narzekać. Przetestowałem auto zaraz po odbiorze z salonu na trasie ok 1800 km a poźniej na trasie łącznej ok 5000 km i njest bardzo wygodne, przestrzenne, nie męczy kierowcy. Z wrażeń dziewczyny również nie było uwag krytycznych a raczej przeciwnie. Przejazd na krótkiej trasie ok 600 km 3 pasażerów powyżej 185 cm każdy potwierdza powyższe.
3,0
Wyciszenie
Najsłabszy punkt auta ale przy pewnej uwadze (dlatego ocena 4 w tej kategorii). CX-5 ma duży prześwit, szerokie lusterka, masywny przód i prędkości optymalne ok 130 km/h. Przy takich warunkach auto nie jest może świątynią ciszy ale zdecydowanie jest to dość przyjemna jazda. Problem zaczyna się na autostradzie przy prędkości większej niż 140 km/h. Między 160-180 jest już stosunkowo głośno. Przy 180-200 jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie przy mojej raczej szybkiej, dynamicznej i wymagającej jeździe i klimatyzacji prawie non-stop spalanie średnie przy ok 12 tys km) to ok 9,2 l /100km. Przy czym w mieście to raczej ok 10,5 a na trasie ok 8,3. Dla mnie dopuszczalne ale mogłoby być lepiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dość długo wybierałem i testowałem auta przed wyborem CX-5. Sprawdziłem VW Tiguan, Ford Kuga, Honda CRV, Hyundai ix35, Toyota RAV4 i Nissana Qashqai. Żaden z tych niższej lub średniej klasy CUVów nie miał takiego wyposażenia przy takich cenach. Auta z wyższej półki (AUDI Q3, BMW X3, Volvo X60) przekraczały znacznie założone granice ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeci miesiąc aktywnego używania, ok 12 tys km - żadnych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW
[l/100km]